ေကာင္းေသာ ညဥ့္တစ္ညဥ့္ ရွိေသာ ရဟန္း
အတိတ္ခနဿဓာသို႔လည္း အစဥ္မလိုက္ရာ၊ အနာဂတ္ခနဿဓာကိုလည္း မေတာင့္တရာ၊ အတိတ္ခနဿဓာသည္ ခ်ဳပ္ၿပီးၿပီ၊ အနာဂတ္ခနဿဓာလည္း မေရာက္ လာေသး။ ပစၥဳပၸန္ သေဘာတရားတို့ကို ျဖစ္ဆဲ ခဏလွ်င္ ဝိပႆနာရွုသူသည္ တြန္႔တိုျခင္း ပ်က္စီးျခင္း မရွိလ်က္ အဖန္ဖန္ ပြါးမ်ားရာ၏။ "အဘယ္သူသည္ နက္ဖန္၌ ေသရမည္ကို သိႏိုင္အံ့နည္း၊ ယေန႔ပင္လွ်င္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အလုပ္ကို အားထုတ္ ျပဳလုပ္သင့္၏၊ ငါတို႔မွာ စစ္သည္မ်ားစြာ ရွိေသာ ေသမင္းႏွင့္ ခ်ိန္းခ်က္ထားမႈ မရွိ" ဟူ၍ လြန္စြာ အားထုတ္ေသာ ေန႔ညဥ့္ပတ္လံုး မပ်င္းမရိ အားထုတ္ေသာ ရဟန္းကို 'ေကာင္းေသာ ညဥ့္တစ္ညဥ့္ ရွိေသာ ရဟန္း' ဟု ကိေလသာ ၿငိမ္းေအးၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
အတိတ္ခနဿဓာသို႔ အစဥ္လိုက္ျခင္း
အတိတ္က ငါ၏ စကၡဳပသာဒသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ဖူး၏၊ ရူပါရုံတို႔သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ဖူး၏ ဟူ၍ ထိုစကၡဳပသာဒနွင့္ရူပါရုံတို႔ ၌ ဆနဿဒရာဂႏွင့္ စပ္ေသာ သိမႈ 'ဝိညာဏ္' ျဖစ္၏၊ သိမႈ 'ဝိညာဏ္'သည္ ဆနဿဒရာဂႏွင့္ စပ္ေသာေၾကာင့္ ထိုစကၡဳပသာဒနွင့္ရူပါရုံတို႔ကို အလြန္ ႏွစ္သက္၏၊ ထိုစကၡဳပသာဒနွင့္ ရူပါရုံတို႔ကို အလြန္ ႏွစ္သက္ေသာ သူသည္ အတိတ္ခနဿဓာသို႔ အစဥ္လိုက္၏။ အတိတ္ကာလ၌ ငါ၏ ေသာတ ပသာဒသည္ ---၊ သဒဿဒါရုံ---။ ဃာန ပသာဒသည္ ---၊ ဂနဿဓာရုံ ---။ ဇိဝွါ ပသာဒသည္ ---၊ ရသာရုံ---။ ကာယပသာဒသည္ ---၊ ေဖာ႒ဗၺာရုံတို႔သည္ ---။ ဘဝင္စိတ္ (မနာယတန)သည္ ---၊ ဘံုသံုးပါး၌ ဓမၼာရုံတို႔သည္ ---။ ဤသို့ အတိတ္ခနဿဓာသို႔ အစဥ္လိုက္၏။
အတိတ္ခနဿဓာသိ႔ု အစဥ္မလိုက္ျခင္း
အတိတ္က ငါ၏ စကၡဳပသာဒသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ဖူး၏၊ ရူပါရုံတို႔သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ဖူး၏ ဟု စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံ တို႔၌ ဆနဿဒရာဂႏွင့္ စပ္ေသာ သိမႈ 'ဝိညာဏ္' မျဖစ္၊ သိမႈ 'ဝိညာဏ္'သည္ ဆနဿဒ ရာဂႏွင့္ မစပ္သျဖင့္ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို မႏွစ္သက္၊ ထိုစကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို မႏွစ္သက္ေသာ သူသည္ အတိတ္ခနဿဓာသို႔ အစဥ္မလိုက္။ ေသာတပသာဒ---၊ သဒဿဒါရုံ---။ ဃာနပသာဒ---၊ ဂနဿဓာရုံ---။ ဇိဝွါပသာဒ---၊ ရသာရုံ---။ ကာယပသာဒ---၊ ေဖာ႒ဗၺာရုံ---။ ဘဝင္စိတ္ (မနာ ယတန) ---၊ ဓမၼာရုံ---။ ဤသို႔ အတိတ္ခနဿဓာသို႔ အစဥ္မလိုက္။
အနာဂတ္ခနဿဓာကို ေတာင့္တျခင္း
အနာဂတ္၌ ငါ၏ စကၡဳပသာဒသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ရလို၏၊ ရူပါရုံတို႔သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ရလို၏ ဟု မရေသးေသာ စကၡဳ ပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို ရျခင္းငွါ စိတ္က ေတာင့္တ၏၊ စိတ္က ေတာင့္တသျဖင့္ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို ႏွစ္သက္၏၊ ထိုစကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို ႏွစ္သက္ေသာ သူသည္ အနာဂတ္ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို ေတာင့္တ၏။ ေသာတပသာဒ---၊ သဒဿဒါရုံ---။ ဃာနပသာဒ---၊ ဂနဿဓာရုံ---။ ဇိဝွါပသာဒ---၊ ရသာရုံ---။ ကာယပသာဒ---၊ ေဖာ႒ဗၺာရုံ---။ ဘဝင္စိတ္ (မနာ ယတန) ---၊ ဓမၼာရုံ---။ ဤသို႔ အနာဂတ္ခနဿဓာကို ေတာင့္တ၏။
အနာဂတ္ခနဿဓာကို မေတာင့္တျခင္း
အနာဂတ္၌ ငါ၏ စကၡဳ ပသာဒသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ရလို၏၊ ရူပါရုံတို႔သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ရလို၏ ဟု မရေသးေသာ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို ရျခင္းငွါ စိတ္က မေတာင့္တ၊ စိတ္က မေတာင့္တသျဖင့္ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို မႏွစ္သက္၊ ထိုစကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို မႏွစ္သက္၍ အနာဂတ္ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို မေတာင့္တ။ ေသာတပသာဒ---၊ သဒဿဒါရုံ---။ ဃာနပသာဒ---၊ ဂနဿဓာရုံ---။ ဇိဝွါပသာဒ---၊ ရသာရုံ---။ ကာယပသာဒ---၊ ေဖာ႒ဗၺာရုံ---။ ဘဝင္စိတ္ (မနာ ယတန) ---၊ ဓမၼာရုံ---။ ဤသို႔ အနာဂတ္ခနဿဓာကို မေတာင့္တ။
ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္တရားတို႔၌ တြန္႔တိုျခင္း
စကၡဳပသာဒနွင့္ ရူပါရုံ နွစ္ပါးစံုသည္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္၏၊ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံ၌ ဆနဿဒ ရာဂႏွင့္ စပ္ေသာ သိမႈ 'ဝိညာဏ္' ျဖစ္ပါက ထိုစကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို ႏွစ္သက္ေစ၏၊ ထိုစကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို ႏွစ္သက္ေသာ သူသည္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္တရားတို႔၌ တြန္႔တို၏။ ေသာတပသာဒ---၊ သဒဿဒါရုံ---။ ဃာနပသာဒ---၊ ဂနဿဓာရုံ---။ ဇိဝွါပသာဒ---၊ ရသာရုံ---။ ကာယပသာဒ---၊ ေဖာ႒ဗၺာရုံ---။ ဘဝင္စိတ္ (မနာ ယတန) ---၊ ဓမၼာရုံ---။ ဤသို႔ ပစၥဳပၸန္ တရားတို႔၌ တြန္႔တို၏။
ပစၥဳပၸန္ တရားတို႔၌ မတြန္႔တုိျခင္း
စကၡဳပသာဒနွင့္ ရူပါရုံ နွစ္ပါးစံုသည္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္၏၊ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ စကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံ၌ ဆနဿဒ ရာဂႏွင့္ စပ္ေသာ သိမႈ 'ဝိညာဏ္' မျဖစ္ပါက ထိုစကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို မနွစ္သက္၊ ထိုစကၡဳပသာဒ နွင့္ ရူပါရုံကို မနွစ္သက္ေသာ သူသည္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္တရားတို႔၌ မတြန္႔တို။ ေသာတပသာဒ---၊ သဒဿဒါရုံ---။ ဃာနပသာဒ---၊ ဂနဿဓာရုံ---။ ဇိဝွါပသာဒ---၊ ရသာရုံ---။ ကာယပသာဒ---၊ ေဖာ႒ဗၺာရုံ---။ ဘဝင္စိတ္ (မနာ ယတန) ---၊ ဓမၼာရုံ---။ ဤသို႔ ပစၥဳပၸန္ တရားတို႔၌ မတြန္႔တို။
အက်ဉ္း
လြန္ျပီးေသာ အတိတ္က ခနဿဓာ (အဆင္း၊ အျမင္အာရုံ၊ အသံ၊ အျကားအာရုံ၊ အနံ့၊ အနံ့အာရုံ၊ အရသာ၊ ရသာရုံ၊ ကိုယ္ကာယ၊ ထိေတြ့အာရုံ၊ သေဘာတရား၊ သေဘာတရားအာရုံ) တို့သည္ လြန္ခဲ့ျပီမို့ အစဉ္မလိုက္၊ မေရာက္လာေသးေသာ အနာဂတ္ ခနဿဓာ တို့ကိုလည္း မေတာင့္တ၊ ျဖစ္ဆဲ (ပစဿစုပဿပန္) ခနဿဓာတို့တြင္ မတြန့္တိုပဲ ဝိပသဿသနာရွုျခင္းကို အဖန္တလဲလဲ ျပုေသာ (ရဟန္း)ကို ေကာင္းေသာ ညဉ့္တစ္ညဉ့္ ရွိေသာ ရဟန္းဟု ဗုဒဿဓ ဘုရားရွင္ ဆို၏။
No comments:
Post a Comment