Friday, February 19, 2010

ဓာတုဝိဘဂၤသုတ္

ဓာတုဝိဘဂၤသုတ္
ဓာတုဝိဘဂၤသုတ္၏ အက်ဥ္း 'ဥေဒဿဒသ'
ပုဂဿဂိဳလ္ သတၱဝါသည္ ဓာတ္ေျခာက္ပါး ရွိ၏၊ ဖႆာယတန ေျခာက္ပါး ရွိ၏၊ စိတ္၏ ၾကံစည္ျခင္း သံုးသပ္ျခင္း တစ္ဆယ့္ ရွစ္ပါး ရွိ၏၊ တည္ရာ ေလးပါး ရွိ၏၊ ယင္းတည္ရာ ေလးပါးတို႔၌ တည္ေသာ ပုဂဿဂိဳလ္သတၱဝါအား ထင္မွတ္ျခင္း ဟူေသာ ယိုစီးျခင္း 'အာသေဝါ' တို႔သည္ မျဖစ္ကုန္။ ထင္မွတ္ျခင္း ဟူေသာ ယိုစီးျခင္း 'အာသေဝါ' မျဖစ္ေသာ္ ကိေလသာ ၿငိမ္း၏၊ ဝိပႆနာ ပညာကုိ မေမ့ရာ၊ ဝစီသစၥာကုိ ေစာင့္ရာ၏။ ကိေလသာ စြန္ရန္ အားထုတ္ ရာ၏၊ ကိေလသာ ၿငိမ္းမႈကို သာလွ်င္ က်င့္ရာ၏။

ဓာတုဝိဘဂၤသုတ္၏ အက်ယ္ 'နိေဒဿဒသ'

ပုဂဿဂိဳလ္ သတၱဝါတို့၏ ဓာတ္ေျခာက္ပါး
ပထဝီဓာတ္
အာေပါဓာတ္
ေတေဇာဓာတ္
ဝါေယာဓာတ္
အာကာသဓာတ္
ဝိညာဏဓာတ္

ဖႆာယတန ေျခာက္ပါး
စကၡဳသမၹႆာယတန
ေသာတသမၹႆာယတန
ဃာနသမၹႆာယတန
ဇိဝွါသမၹႆာယတန
ကာယသမၹႆာယတန
မေနာသမၹႆာယတန

စိတ္၏ ၾကံစည္ျခင္း သံုးသပ္ျခင္း တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး
မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းရူပါရုံကုိ ျမင္၍ ေသာမနႆ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ရူပါရုံကုိ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၏၊ ေဒါမနႆ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ရူပါရုံကုိ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၏၊ ဥေပကၡာ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ရူပါရုံကုိ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၏။
နားျဖင့္ အသံ 'သဒဿဒါရုံ' ကုိ ၾကား၍---
နွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႕ 'ဂနဿဓာရုံ' ကုိ နံ၍---
လွ်ာျဖင့္ အရသာ 'ရသာရုံ' ကုိ လ်က္၍---
ကုိယ္ျဖင့္ အေတြ႕အထိ 'ေဖာ႒ဗၺာရုံ' ကုိ ေတြ႕ထိ၍---
စိတ္ျဖင့္ သေဘာ 'ဓမၼာရုံ' ကုိ သိ၍---
ေသာမနႆ စိတ္၏ ၾကံစည္ျခင္း သံုးသပ္ျခင္း ေျခာက္ပါး၊ ေဒါမနႆ စိတ္၏ ၾကံစည္ျခင္း သံုးသပ္ျခင္း ေျခာက္ပါး၊ ဥေပကၡာ စိတ္၏ ၾကံစည္ျခင္း သံုးသပ္ျခင္း ေျခာက္ပါး

တည္ရာေလးပါး
ပညာ ဟူေသာ တည္ရာ၊
သစၥာ ဟူေသာ တည္ရာ၊
ကိေလသာကုိ စြန္႔ျခင္း ဟူေသာ တည္ရာ၊
ကိေလသာ ၿငိမ္းျခင္းဟူေသာ တည္ရာ

ဝိပႆနာပညာကုိ မေမ့့ရာ၊ ဝစီသစၥာကုိ ေစာင့္ရာ၏၊ ကိေလသာ စြန္႔ရန္ အားထုတ္ရာ၏၊ ကိေလသာ ၿငိမ္းရန္ က်င့္ရာ၏




ပုဂဿဂိဳလ္ သတၱဝါတို့၏ ဓာတ္ေျခာက္ပါး
ပထဝီဓာတ္ အာေပါဓာတ္ ေတေဇာဓာတ္ ဝါေယာဓာတ္ အာကာသဓာတ္ ဝိညာဏဓာတ္
ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္
ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္သည္ အခ်ဳိ႕ အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္၏၊ အခ်ဳိ႕ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္၏။
အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္ သည္ မိမိကုိယ္ကုိ ခက္မာ ၾကမ္းတမ္းေစေသာ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇရုပ္။ ရုပ္သည္ ဆံပင္ ေမြးညင္း ေျခသည္း လက္သည္း သြား အေရ၊ အသား အေၾကာ အရိုး ရိုးတြင္းျခင္ဆီ အညႇဳိ႕၊ ႏွလံုး အသည္း အေျမႇး အဖ်ဥ္း အဆုတ္၊ အူမ အူသိမ္ အစာသစ္ အစာေဟာင္း နွင့္ အျခား အမွတ္အသားမရွိ မိမိကုိယ္ကုိ ခက္မာ ၾကမ္းတမ္း ေစေသာ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇရုပ္ ျဖစ္၏။
အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္သည္လည္းေကာင္း၊ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္သည္ လည္းေကာင္း ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္သာျဖစ္၏။ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္ကုိ ''ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္သည္ ငါပိုင္ မဟုတ္၊ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္သည္ ငါမဟုတ္၊ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္သည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္'' ဟု ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္ကုိ ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာ ပညာျဖင့္ မွန္စြာ ရွုသင့္၏၊ ဤသို႔ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္ကုိ ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာ ပညာျဖင့္ အမွန္အတိုင္း ရွုျမင္ေသာ္ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္၌ ၿငီးေငြ႕၏၊ စိတ္သည္ ေျမ 'ပထဝီ' ဓာတ္၌ တပ္ျခင္းကင္း၏။
ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္
ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သည္ အခ်ဳိ႕ အတြင္း သႏၲာန္၌ ျဖစ္၏၊ အခ်ဳိ႕ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သည္ မိမိ ကုိယ္ရွိ ေရ၊ ေရအပါအဝင္ ျဖစ္ေသာ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇရုပ္။ ရုပ္သည္ သည္းေျခ သလိပ္ ျပည္ ေသြး ေခြၽး အဆီခဲ၊ မ်က္ရည္ ဆီၾကည္ တံေတြး ႏွပ္ အေစး က်င္ငယ္ နွင့္ အျခား အမွတ္အသားမရွိ မိမိကုိယ္ရွိ ေရ၊ ေရအပါ အဝင္ျဖစ္ေသာ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇ ရုပ္။
အတြင္းသႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သည္ လည္းေကာင္း၊ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သည္ လည္းေကာင္း ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သာပင္တည္း။ ထိုေရ 'အာေပါ' ဓာတ္ကုိ ''ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သည္ ငါ ပိုင္မဟုတ္၊ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သည္ ငါမဟုတ္၊ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္သည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္'' ဟု ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္ကုိ ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာ ပညာျဖင့္ မွန္စြာ ရွုသင့္၏။ ဤသို႔ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္ကုိ ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာပညာျဖင့္ အမွန္အတိုင္း ရွုျမင္ေသာ္ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္၌ ၿငီးေငြ႕၏၊ စိတ္သည္ ေရ 'အာေပါ' ဓာတ္၌ တပ္ျခင္းကင္း၏။
အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္
အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္သည္ အခ်ဳိ႕ အတြင္း သႏၲာန္၌ ျဖစ္၏၊ အခ်ဳိ႕ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္သည္ မိမိကုိယ္ကုိ ပူျခင္းေအးျခင္း နွင့္ အပူအေအး အပါအဝင္ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇရုပ္။ ရုပ္သည္ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္ျဖင့္ ျပင္းစြာ ပူျခင္း၊ ေဆြးျမည့္ျခင္း၊ ေလာင္ျခင္း၊ စားေသာက္ေသာ အစာ ေကာင္းစြာ ေက်က်က္ေစျခင္း နွင့္ အမွတ္အသားမရွိ မိမိကုိယ္ရွိ ပူျခင္း ေအးျခင္း နွင့္ အပူအေအး အပါအဝင္ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇရုပ္ ျဖစ္၏။
အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္၊ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္တို့သည္ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္သာ ျဖစ္၏။ ''အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္သည္ ငါပိုင္ မဟုတ္၊ ငါမဟုတ္၊ ငါ၏ အတၱ မဟုတ္'' ဟု အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္ကုိ ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာပညာျဖင့္ မွန္စြာ ရွုသင့္၏။ ဤသို႔ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္ကုိ ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာပညာျဖင့္ အမွန္အတိုင္း ရွုျမင္ေသာ္ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္ကို ၿငီးေငြ႕၏၊ စိတ္သည္ အပူအေအး 'မီး' ဓာတ္ကို တပ္ျခင္း ကင္း၏။
ေလဓာတ္သည္
ေလဓာတ္သည္ အခ်ဳိ႕ အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္၏၊ အခ်ဳိ ႕ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေလဓာတ္သည္ မိမိ ကုိယ္ရွိ ေလဓာတ္ နွင့္ ေလဓာတ္ အပါအဝင္ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇရုပ္။ ရုပ္သည္ အထက္သို႔ တက္ေသာေလ ေအာက္သို႔ သက္ေသာေလ ဝမ္း၌ တည္ေသာေလ အူအတြင္း၌ တည္ေသာေလ အဂၤါႀကီးငယ္သို႔ အစဥ္ ေလွ်ာက္ေသာေလ ထြက္သက္ ဝင္သက္ေလ နွင့္ အျခား အမွတ္အသားမရွိ မိမိ ကုိယ္ရွိ ေလ နွင့္ ေလအပါအဝင္ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စဲြယူေသာ ကမၼဇရုပ္။
အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေလဓာတ္သည္ လည္းေကာင္း၊ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေလဓာတ္သည္ လည္းေကာင္း ေလဓာတ္သာလွ်င္တည္း။ ''ေလဓာတ္သည္ ငါပိုင္ မဟုတ္၊ ေလဓာတ္သည္ ငါ မဟုတ္၊ ေလဓာတ္သည္ ငါ၏ အတၱ မဟုတ္'' ဟု ေလဓာတ္ကုိ ေကာင္း ေသာ ဝိပႆနာ ပညာျဖင့္ မွန္စြာ ရွုသင့္၏။ ဤသို႔ ေလဓာတ္ကုိ ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာပညာျဖင့္ အမွန္အတိုင္း ရွုျမင္ေသာ္ ေလဓာတ္၌ ၿငီးေငြ႕၏၊ စိတ္သည္ ေလဓာတ္၌ တပ္ျခင္းကင္း၏။
အာကာသဓာတ္။
အာကာသဓာတ္သည္ အခ်ဳိ႕ အတြင္းသႏၲာန္ ၌ ျဖစ္၏၊ အခ်ဳိ႕ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ အာကာသဓာတ္သည္ မိမိကိုယ္ရွိ ဟင္းလင္းျဖစ္ေသာ အာကာသ ဟင္းလင္းအျပင္ အာကာသ အပါအဝင္ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲယူအေသာ ကမၼဇရုပ္။ ရုပ္သည္ နားေပါက္ ႏွာေခါင္းေပါက္ ခံတြင္းေပါက္ စား ေသာက္ေသာ အစာကို မ်ဳိရာ အေပါက္ စား ေသာက္ေသာ အစာ တည္ရာအေပါက္ စား ေသာက္ေသာ အစာ ေအာက္အသို႔ ထြက္ရာအေပါက္ နွင့္ အျခား အမွတ္အသားမရွိ ေသာ မိမိကိုယ္ရွိ ဟင္းလင္းအျပင္ အာကာသ ေရးျခစ္မထင္ အာကာသ အာကာသ၌ အျကုံးဝင္ေသာ ဟင္းလင္း အသားအေသြးတို႔ မေတြ႕ထိေသာ တဏွာဒိ႒ိ တို႔ျဖင့္ စြဲယူေသာ ကမၼဇရုပ္။
အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ အာကာသဓာတ္သည္ လည္းေကာင္း အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ အာကာသဓာတ္သည္ လည္းေကာင္း အာကာသဓာတ္ ခ်ည္းပင္တည္း။ ''အာကာသဓာတ္သည္ ငါပိုင္ မဟုတ္၊ အာကာသဓာတ္သည္ ငါမဟုတ္၊ အာကာသဓာတ္သည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္'' ဟု ဤသို႔ အာကာသဓာတ္ကို ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာပညာျဖင့္ မွန္စြာ ရွုသင့္၏။ ဤသို႔ အာကာသဓာတ္ကို ေကာင္းေသာ ဝိပႆနာပညာျဖင့္ အမွန္အတိုင္း ရွုျမင္ေသာ္ အာကာသဓာတ္၌ ၿငီးေငြ႕၏၊ စိတ္သည္ အာကာသ ဓာတ္၌ တပ္ျခင္းကင္း၏။

ထိုမွတစ္ပါး စင္ၾကယ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ဝိညာဏ္သည္ သာလွ်င္ ျကြင္းက်န္၏။ ထိုဝိညာဏ္ျဖင့္ ခ်မ္းသာ၊ ဆင္းရဲ၊ ဥေပကၡာ ဟူ၍ သိ၏၊ ဖႆမွ သုခ ေဝဒနာ ျဖစ္၏၊ သုခေဝဒနာကို ခံစားေသာ္ ငါ သုခေဝဒနာကို ခံစား၏ဟု သိ၏၊ ဖႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ သုခ ေဝဒနာ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏ ဟု သိ၏။
ဖႆမွ ဒုကဿခ ေဝဒနာ ျဖစ္၏၊ ဒုကဿခေဝဒနာကို ခံစားေသာ္ ငါ ဒုကဿခေဝဒနာကို ခံစား၏ဟု သိ၏၊ ဖႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ ဒုကဿခ ေဝဒနာ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏ ဟု သိ၏။
ဖႆမွ ဥေပကၡာေဝဒနာ ျဖစ္၏၊ ဥေပကၡာေဝဒနာကို ခံစားေသာ္ ငါ ဥေပကၡာေဝဒနာကို ခံစား၏ဟု သိ၏၊ ဖႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ ဥေပကၡာေဝဒနာ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏ ဟု သိ၏။

ဥပမာ -- ထင္း ႏွစ္ေခ်ာင္း၏ ထိခိုက္ ေပါင္းဆံုျခင္းေၾကာင့္ အေငြ႕ ျဖစ္ေပၚ၏၊ မီးျဖစ္ေပၚ၏၊ ထိုထင္းနွစ္ေခ်ာင္း မထိ ခိုက္ဘဲ တျခားစီ ျဖစ္ပါက ထင္းတြင္ျဖစ္ေသာ အေငြ႕သည္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသကဲ့သို႔ ဖႆေျကာင့္ သုခေဝဒနာသည္ ျဖစ္၏၊ သုခေဝဒနာကို ခံစားေသာ္ ငါ သုခေဝဒနာကို ခံစား၏ဟု သိ၏၊ ဖႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ ခံစားျခင္း ေဝဒနာ ျဖစ္ေစေသာ သုခ ေဝဒနာသည္ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏ ဟု သိ၏။
ဒုကၡေဝဒနာ---
ဥေပကၡာေဝဒနာ---

ထိုမွတစ္ပါး စင္ၾကယ္ ျဖဴစင္ေသာ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာသာ ျကြင္း၏၊ ထိုဥေပကၡာသည္ ႏူးညံ့၏၊ ျပဳလုပ္လိုရာ ရ၏၊ ၿပိဳးၿပိဳး ျပက္ အေရာင္ ရွိ၏။

ဥပမာ – ကြၽမ္းက်င္ေသာ ေရႊပန္းထိမ္သည္ ဖုိကို ဖြဲ႕ကာ ဖိုဝကို လိမ္းက်ံ၍ ညႇပ္ျဖင့္ ေရႊကို ကိုင္၍ ဖိုဝ၌ ထား၏။ ထိုေရႊကို ရံဖန္ရံခါ မႈတ္၏၊ ရံဖန္ရံခါ ေရဖ်န္း၏၊ ရံဖန္ရံခါ ရွု၏၊ ေလွာ္ၿပီးေသာ အျပစ္ကင္းေသာ ထိုေရႊသည္ ႏူးညံ့၏။ ျပဳလုပ္လိုရာ ရ၏၊ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ အေရာင္ ထြက္၏၊ ေရႊျပား ျဖစ္ေစ၊ နားေတာင္း ျဖစ္ေစ၊ လည္ရြဲ တန္ဆာ ျဖစ္ေစ၊ ေရႊပန္းခိုင္ ျဖစ္ေစ ရရွိနိုင္ သကဲ့သို႔ စင္ၾကယ္ ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ဥေပကၡာသာ ျကြင္း၏၊ ထိုဥေပကၡာသည္ ႏူးညံ့၏၊ ျပဳလုပ္လိုရာ ရ၏၊ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ အေရာင္ ရွိ၏။

ထိုသူသည္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို အာကာသာနဉဿစာ ယတန စ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ ထိုအခါ ဤဥေပကၡာသည္ အာကာသာ နဉဿစာယတန စ်ာန္ကို အမွီျပု၍ စြဲလမ္း၍ ကာလရွည္ျကာ တည္ရာ၏။ စင္ၾကယ္ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို ဝိညာဏဉဿစာ ယတန စ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ ထိုအခါ ဤဥေပကၡာသည္ ဝိညာဏဉဿစာ ယတန စ်ာန္ကို အမွီျပု၍ စြဲလမ္း၍ ကာလရွည္ျကာ တည္ရာ၏။ စင္ၾကယ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို အာကိဉဿၥညာ ယတန စ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ ထိုအခါ ဤဥေပကၡာသည္ အာကိဉဿစညာ ယတန စ်ာန္ကို အမွီျပု၍ စြဲလန္း၍ ကာလရွည္ျကာ တည္ရာ၏။ စင္ၾကယ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို ေနဝသညာ နာသညာ ယတန စ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ ထိုအခါ ဤဥေပကၡာသည္ ေနဝသညာနာ သညာယတန စ်ာန္ကို အမွီျပု၍ စြဲလမ္း၍ ကာလရွည္ျကာ တည္ရာ၏'' ဟု ( သိ၏ )။

ထိုသူသည္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို အာကာသာနဉဿစာ ယတန စ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ အာကာသာနဉဿစာ ယတန စ်ာန္သည္ ျပဳျပင္ထားေသာ 'သခၤတ' တရားျဖစ္၏။ စင္ၾကယ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို ဝိညာဏဉဿစာ ယတန စ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ ဝိညာဏဉဿစာ ယတန စ်ာန္သည္ ျပဳျပင္ထားေသာ 'သခၤတ' တရားျဖစ္၏။ စင္ၾကယ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို အာကိဉဿစညာ ယတန စ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ အာကိဉဿစညာ ယတန စ်ာန္သည္ ျပဳျပင္ထားေသာ 'သခၤတ' တရားျဖစ္၏။ စင္ၾကယ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ရူပါဝစရ စတုတၳစ်ာန္ ဥေပကၡာကို ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္သို႔ ယူေဆာင္ပါက၊ အစဥ္လိုက္ေသာ ရူပစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း ပြါးမည္၊ ေနဝသညာ နာသညာယတန စ်ာန္သည္ ျပဳျပင္ထားသာ 'သခၤတ' တရားျဖစ္၏'' ဟု ( သိ၏ )။

ထိုသူသည္ ႀကီးပြါးျခင္း၊ ဆုတ္ယုတ္ျခင္း တို့အတြက္ ရူပါဝစရ စတုတၳ စ်ာန္ ဥေပကၡာကို ျပဳျပင္ ေစ့ေဆာ္ျခင္း မျပု၊ မေတာင့္တ၊ ျပဳျပင္ ေစ့ေဆာ္ေသာ္ျခင္း မျပု၍ မစြဲလမ္း၊ မစြဲလမ္း၍ မေတာင့္တ၊ မေတာင့္တ၍ သီးျခား ပရိနိဗၺာန္ ျပဳရ၏၊ ''ပဋိသေနဿဓေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သံုး ၿပီးၿပီ၊ (မဂ္)ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ(မဂ္) ကိစၥ အလို႔ငွါ ျပဳဖြယ္ ကိစၥ မက်န္ေတာ့ၿပီ'' ဟု သိ၏။


ထိုသူသည္ သုခေဝဒနာကို ခံစားလွ်င္ သုခေဝဒနာသည္ အျမဲမရွိ 'အနိစၥ' ဟု သိ၍ မ်ဳိသိပ္ မထားအပ္ေျကာင္း၊ မႏွစ္သက္အပ္ေျကာင္း သိ၏၊ ဒုကၡေဝဒနာကို ---
ဥေပကၡာေဝဒနာကို ---

သုခေဝဒနာကို ရာဂါႏုသယႏွင့္ မယွဥ္ဘဲ ခံစား၏။
ဒုကၡေဝဒနာကို ပဋိဃာႏုသယႏွင့္ မယွဥ္ဘဲ ခံစား၏။
ဥေပကၡာေဝဒနာကို အဝိဇၨာႏုသယႏွင့္ မယွဥ္ဘဲ ခံစား၏။

ရဟႏၲာ ပုဂဿဂိဳလ္သည္ ခနဿဓာကိုယ္တြင္ အဆံုး ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားလွ်င္ ခနဿဓာကိုယ္တြင္ အဆံုးျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားေျကာင္း သိ၏၊ အသက္တြင္ အဆံုးျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားလွ်င္ အသက္တြင္ အဆံုးျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားေျကာင္း သိ၏၊ ကိုယ္ခနဿဓာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးေနာက္မွ၊ အသက္ ကုန္ဆံုးမွ ဤအာယတန တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ မႏွစ္သက္အပ္ေသာ ခံစားမႈ ေဝဒနာ အလံုးစံု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမည္ကို သိ၏။

ဥပမာ – ဆီနွင့္ မီးစာကို စြဲ၍ ဆီမီးသည္ ေတာက္၏။ ဆီျဖစ္ေစ၊ မီးစာျဖစ္ေစ ကုန္လွ်င္ ၿငိမ္းသကဲ့သို႔ ခနဿဓာကိုယ္တြင္ အဆံုး ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားလွ်င္ ခနဿဓာကိုယ္တြင္ အဆံုးျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားေျကာင္း သိ၏၊ အသက္တြင္ အဆံုးျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားလွ်င္ အသက္တြင္ အဆံုးျဖစ္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားေျကာင္း သိ၏၊ ကိုယ္ခနဿဓာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးေနာက္မွ၊ အသက္ ကုန္ဆံုးမွ ဤအာယတန တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ မႏွစ္သက္အပ္ေသာ ခံစားမႈ ေဝဒနာ အလံုးစံု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမည္ကို သိ၏။ ထိုသူ (ရဟန္း)သည္ အလြန္ ျမတ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ ပညာ ဟူေသာ တည္ရာ ရွိ၏။ ခပ္သိမ္းေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔ ကုန္ဆံုးရာျဖစ္ေစေသာ ဉာဏ္သည္ အလြန္ ျမတ္ေသာ ပညာ ျဖစ္၏။

ထိုသူ (ရဟန္း)၏ အရဟတၱဖိုလ္ ပညာသည္ ပရမတၳ သစၥာ ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ အာရုံ၌ တည္၏၊ မပ်က္စီး ေသာသေဘာရွိ၏။ မပ်က္စီးျခင္း သေဘာရွိေသာ တရားသည္ မွန္ကန္ေသာ နိဗၺာန္ (နိေရာဓသစၥာ) ျဖစ္၏။ ထိုသူ (ရဟန္း)သည္ အလြန္ ျမတ္ေသာ ပရမတၳသစၥာ နိဗၺာန္ ဟူေသာ တည္ရာ ရွိ၏။ မပ်က္စီးျခင္း သေဘာ ရွိေသာ နိဗၺာန္သည္ အလြန္ ျမတ္ေသာ အရိယသစၥာ ျဖစ္၏။

ပုထုဇဥ္ ဘဝ၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ မရေသးေသာ ပုဂဿဂိဳလ္အား အျပည့္အဝ ဆင္းရဲေစေသာ ဥပဓိတို႔သည္ ရွိခဲ့၏။ ထိုပုဂဿဂိဳလ္သည္ ထိုဥပဓိတို႔ကို ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ အျမစ္ျပတ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ထန္းပင္ငုတ္ ကဲ့သို႔ ျဖတ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ တစ္ဖန္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီး ျဖစ္၏၊ ေနာင္အခါ ျဖစ္ေပၚျခင္း မရွိေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ အလြန္ျမတ္ေသာ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္ ကိေလသာကို စြန္႔ျခင္း ျဖစ္၏။ ဥပဓိခပ္သိမ္းကို အရဟတၱမဂ္ ဉာဏ္ျဖင့္ စြန္႔ျခင္းသည္ အလြန္ ျမတ္ေသာ စြန္႔ျခင္းျဖစ္၏။

ပုထုဇဥ္ ဘဝ၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ မရေသးေသာ ပုဂဿဂိဳလ္ျဖစ္စဉ္က စည္းစိမ္ကို ေရွးရွုၾကံျခင္း 'အဘိဇၩာ' လိုခ်င္ျခင္း 'ဆနဿဒ' ျပင္းစြာ တပ္ႏွစ္သက္ျခင္း 'သာရာဂ' တို့ကို ပုဂဿဂိဳလ္သည္ ပယ္ၿပီး၊ အျမစ္ျပတ္ၿပီး၊ ထန္းပင္ ငုတ္ကဲ့သို႔ ျပဳၿပီး၊ ေနာင္တစ္ဖန္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးျဖစ္၏၊ ေနာင္ ျဖစ္ေပၚျခင္း သေဘာ မရွိေတာ့။ ပုထုဇဥ္ ဘဝ၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ မရေသးေသာ ပုဂဿဂိဳလ္ျဖစ္စဉ္က ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း 'အာဃာတ' သူတစ္ပါးအား ပ်က္စီးေစျခင္း 'ဗ်ာပါဒ' အျခင္းအရာ မ်ိုးစုံျဖင့္ ျပစ္မွားျခင္း ရွိခဲ့ေသာ ထိုပုဂဿဂိဳလ္သည္ ေဒါသသံုးမ်ဳိးကို ပယ္ၿပီး၊ အျမစ္ျပတ္ၿပီး၊ ထန္းပင္ငုတ္ ကဲ့သို႔ ျပဳၿပီး၊ ေနာင္တစ္ဖန္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီး ျဖစ္၏၊ ေနာင္အခါ၌ ျဖစ္ေပၚျခင္း သေဘာ မရွိေတာ့။ ပုထုဇဥ္ ဘဝ၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ မရေသးေသာ ပုဂဿဂိဳလ္ျဖစ္စဉ္က မသိျခင္း 'အဝိဇၨာ' ျပင္းစြာ ေတြေဝျခင္း 'သေမၼာဟ'တို့ ရွိခဲ့ေသာ ထိုပုဂဿဂိဳလ္သည္ ထိုေမာဟ တရားကို ပယ္ၿပီး၊ အျမစ္ျပတ္ၿပီး၊ ထန္းပင္ငုတ္ ကဲ့သို႔ ျပဳၿပီး၊ ေနာင္တစ္ဖန္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီး ျဖစ္၏၊ ေနာင္အခါ၌ ျဖစ္ေပၚျခင္း သေဘာ မရွိေတာ့ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤဆိုခဲ့ၿပီး လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုသူ (ရဟန္း)သည္ အလြန္ျမတ္ေသာ မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ကိေလသာကို ၿငိမ္းေအးေစျခင္း ရွိ၏။ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟတို႔မွ ဤၿငိမ္းေအးျခင္းသည္ အလြန္ျမတ္ေသာ ၿငိမ္းေအး ျခင္းျဖစ္၏။

တည္ရာ ေလးပါး
တည္ရာေလးပါးတို႔၌ တည္ေသာ ပုဂဿဂိဳလ္သည္ ထင္မွတ္ ျခင္း ဟူေသာ ယိုစီးျခင္းတို႔သည္ မျဖစ္၊ ထင္မွတ္ျခင္း ဟူေသာ ယိုစီးျခင္း မျဖစ္ေသာ္ ကိေလသာ ၿငိမ္း၏။
ငါဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ ဤဟာ ငါျဖစ္၏ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ ျဖစ္လတၱံ႕ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ မျဖစ္လတၱံ႕ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ ရုပ္ရွိသည္ ျဖစ္လတၱံ႕ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ ရုပ္မရွိသည္ ျဖစ္လတၱံ႕ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ သညာရွိသည္ ျဖစ္လတၱံ႕ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ သညာမရွိသည္ ျဖစ္လတံၱ႕ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ သညာရွိသည္ လည္းမဟုတ္ သညာမရွိသည္လည္း မဟုတ္ေသာ သညာရွိသည္ ျဖစ္လတၱံ႕ ဟူသည္ ထင္မွတ္ျခင္း၊ ရဟန္း ထင္မွတ္ျခင္းသည္ အနာေရာဂါ ျဖစ္၏။ ထင္မွတ္ျခင္းသည္ အိုင္းအမာ၊ ထင္မွတ္ ျခင္းသည္ ျမားေျငာင့္။
ထင္မွတ္ျခင္း မညနာ (တဏွာ မာန ဒိ႒ိ) အားလံုးတို႔ကို လြန္ေျမာက္လွ်င္ ကိေလသာ ၿငိမ္းေအး၏။ ကိေလသာ ၿငိမ္းေအးေသာ (ရဟန္း)သည္ ပဋိသေနဿဓမေန မအို မေသ မပ်က္စီး မေတာင့္တ။ ကံေၾကာင့္ ပဋိသေနဿဓ ေန၏၊ ထိုရဟႏၲာ၌ ပဋိသေနဿဓ ျဖစ္ေစေသာ ကံမရွိ၊ ပဋိသေနဿဓ မေနသူသည္ မအို၊ မအိုသူသည္ မေသ၊ မေသသူသည္ မပ်က္စီး၊ မပ်က္စီးသူသည္ မေတာင့္တ။

အသွ်င္ ပုကၠဳသာတိမေထရ္
ထိုအခါ၌ အသွ်င္ ပုကၠဳသာတိမေထရ္သည္ ''ငါ့ထံသို႔ ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ အစဥ္ ေရာက္ေတာ္မူ၏၊ ငါ့ထံသို႔ ေကာင္းေသာ စကားကို ဆိုေတာ္ မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ အစဥ္ ေရာက္ေတာ္မူ၏၊ ငါ့ထံသို႔ သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အစဥ္ ေရာက္ေတာ္မူ၏'' ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ ေနရာမွ ထလ်က္ လက္ဝဲ ပခုံးစြန္း၌ သကၤန္းကို တင္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္တို႔၌ ဦးေခါင္းျဖင့္ ဝပ္လွ်ဳိး၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏ ''ျမတ္စြာဘုရား မိုက္သည့္အေလ်ာက္ ေတြေဝသည့္အေလ်ာက္ မလိမၼာ သည့္ အေလ်ာက္ အျပစ္သည္ အကြၽႏ္ုပ္ကို လႊမ္းမိုး သြားခဲ့ပါ၏၊ အၾကင္ အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာ ဘုရားကို ငါ့သွ်င္ ဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းျဖင့္ ေခၚထိုက္၏ ဟု မွတ္ထင္မိခဲ့ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုအကြၽႏ္ုပ္၏ အျပစ္ကို ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ အျပစ္ ဟု သည္းခံေတာ္ မူပါ'' ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ရဟန္း စင္စစ္ မိုက္သည့္အေလ်ာက္ ေတြေဝသည့္အေလ်ာက္ မလိမၼာ သည့္အေလ်ာက္ အျပစ္သည္ သင့္ကို စင္စစ္ လႊမ္းမိုးသြားခဲ့၏၊ သင္သည္ ငါ့ကို ငါ့သွ်င္ ဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းျဖင့္ ေခၚထိုက္၏ ဟု မွတ္ထင္ခဲ့၏၊ ရဟန္း သင္သည္ အျပစ္ကို အျပစ္ဟု ရွုျမင္၍ အျပစ္ အားေလ်ာ္စြာ ကုစားေသာေၾကာင့္ သင္၏ ထိုအျပစ္ကို ငါတို႔ သည္းခံကုန္၏။ အၾကင္သူသည္ အျပစ္ကို အျပစ္ ဟု ရွုျမင္၍ အေၾကာင္း အားေလ်ာ္စြာ ကုစား၏၊ ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္း၏၊ ဤကုစားျခင္း ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ အရိယာ၏ ဝိနည္း 'အဆံုးအမ' ၌ ႀကီးပြါးျခင္း ပင္တည္း ဟု(မိန္႔ေတာ္မူ၏ )။
ျမတ္စြာဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံေတာ္၌ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရလိုပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ရဟန္း သင့္အား သပိတ္ သကၤန္းသည္ ျပည့္စံုၿပီေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ ျမတ္စြာဘုရား အကြၽႏု္ပ္အား သပိတ္ သကၤန္းသည္ မျပည့္စံုေသးပါ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ရဟန္း ျမတ္စြာဘုရား တို႔သည္ သပိတ္ သကၤန္း မျပည့္စံုသူကို ရဟန္းျပဳ မေပးကုန္ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ ထို႔ေနာက္ အသွ်င္ ပုကၠဳသာတိမေထရ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို အလြန္ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္၍ ေနရာမွ ထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍ အရိုအေသ ျပဳၿပီးလွ်င္ သပိတ္ သကၤန္းရွာ ဖဲသြား၏။
ထိုအခါ သပိတ္ သကၤန္းရွာ လွည့္လည္ေသာ အသွ်င္ပုကၠဳသာတိမေထရ္ကို ႏြားမသည္ လွည့္ပတ္၍ အသက္ ဇီဝိန္မွခ်ၿပီ။ ထိုအခါ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကုန္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ အရပ္၌ ထိုင္ေနကုန္၏၊ တစ္ခုေသာ အရပ္၌ ထိုင္ေနကုန္ေသာ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ''ျမတ္စြာဘုရား ပုကၠဳသာတိမည္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား အား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အက်ဥ္းျဖစ္ေသာ အဆံုးအမျဖင့္ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့၏၊ ထိုပုကၠဳသာတိ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ေသရွာေလၿပီ၊ ထိုအမ်ဳိးသား၏ လားရာဂတိကား အဘယ္ပါနည္း၊ တမလြန္ ဘဝသည္ကား အဘယ္ပါနည္း'' ဟု ေလွ်ာက္ထားကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ ပုကၠဳသာတိအမ်ဳိးသားသည္ ပညာရွိ၏၊ မွန္ေသာ စကားကို ဆိုေလ့ရွိ၏၊ ေလာကုတၱရာ တရား အားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ရွိ၏၊ ငါ့ကိုလည္း ေလာကုတၱရာတရား ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မပင္ပန္းေစ။ ရဟန္းတို႔ ပုကၠဳသာတိ အမ်ဳိးသားသည္ ငါးပါးကုန္ေသာ ေအာက္ကာမဘံု၌ ျဖစ္ေသာ သံေယာဇဥ္တို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ( အဝိဟာဘံု၌ ) ပဋိသေနဿဓေန၍ ထိုသုဒဿဒါဝါသဘံု၌ပင္ ပရိနိဗၺာန္
ျပဳလတၱံ႕၊ ထိုအဝိဟာဘံုမွ ျပန္လည္ျခင္း သေဘာမရွိ ဟု ( မိန္႔ေတာ္မူ၏ )။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရား ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။ ထိုရဟန္း တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရား ေဒသနာေတာ္ကို ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ လြန္စြာ ႏွစ္သက္ကုန္၏။
ဆယ္ခုေျမာက္ ဓာတုဝိဘဂၤသုတ္ ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment