Tuesday, December 22, 2009

နကုလပိတုသုတ္

၁ - နကုလပိတုသုတ္
ျမတိစြာဘုရားသည္ ဘဂဿဂတိုင္း သုသုမာရဂိရၿမိဳ့ သားတို႔ကို ေဘးမဲ့ေပးရာ ေဘသကဠေတာတြင္ သီတင္းသုံးစဉ္အခါက
နကုလပိတာ သူျကြယ္သည္ ျမတ္စြာ ဘုရားကို ရိုေသစြာ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေနရာ၌ ထိုင္ၿပီး ေလွ်ာက္၏-
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ အိုမင္းပါၿပီ၊ အရြယ္ရင့္ပါၿပီ၊ အသက္ႀကီးပါၿပီ၊ တတိယအရြယ္ တိုင္ပါၿပီ၊ ေနာက္ဆံုးအရြယ္ ေရာက္ပါၿပီ၊ ကိုယ္သည္ နာက်င္ပါ၏၊ မျပတ္နာက်င္ ေနပါ၏၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို လည္းေကာင္း၊ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို လည္းေကာင္း အျမဲတေစ မဖူးျမင္ႏိုင္ ေတာ့ပါ။ ျမတ္စြာဘုရား အကြၽႏု္ပ္အား ဆံုးမေတာ္မူပါ၊ ကံျမစ္ေတာ္မူပါ၊ အဆံုးအမေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္အား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြါးခ်မ္းသာ အလို႔ငွါ ျဖစ္ရာပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သူျကြယ္ ဤစကားသည္ မွန္ေပ၏၊ ဟုတ္ေပ၏၊ ဤကိုယ္သည္ နာက်င္ေပ၏၊ ဥကဲ့သို႔ ျဖစ္၏၊ အေရပါးတို႔ျဖင့္ ေျမႇးယွက္ထား၏၊ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေသာ သူသည္ ဤကိုယ္ကို ရြက္ေဆာင္ ေနရလ်က္ တစ္ခဏမွ်ေသာ္လည္း အနာကင္းသည္ ဆိုပါမူ ထိုသူ႕အား မိုက္သည္ဟု ဆိုရုံမွ တပါး အျခား မရွိေခ်၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအရာဝယ္ 'ငါသည္ နာက်င္ေသာ ကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ငါ၏ စိတ္သည္ နာက်င္မႈ ကင္းလတၱံ႕' ဟု က်င့္ပါဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
နကုလပိတာသူျကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားကို အလြန္ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္လ်က္ ေနရာမွထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရိုေသစြာ ရွိခိုး၍ အသွ်င္သာရိပုၾတာ ကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေန၏၊ နကုလပိတာသူျကြယ္အား အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ ဤစကားကို ဆို၏- 'သူျကြယ္ သင္၏ ဣေႁႏဿဒတို႔သည္ အလြန္ၾကည္လင္၏၊ မ်က္ႏွာအဆင္းသည္လည္း စင္ၾကယ္၏၊ ျဖဴစင္ ေတာက္ပ၏၊ ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရား၏ မ်က္ေမွာက္ေတာ္မွ တရားစကားကို နာခဲ့ရပါသေလာ' ဟု ဆို၏။
အသွ်င္ဘုရား အဘယ္မွာ မနာရဘဲ ရွိပါမည္နည္း၊ အသွ်င္ဘုရား ယခုပင္ အကြၽႏု္ပ္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရား စကား အၿမိဳက္ေရျဖင့္ သြန္းေလာင္းလိုက္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
သူျကြယ္ သင့္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားစကား အၿမိဳက္ေရျဖင့္ အဘယ္သို႔ သြန္းေလာင္းလိုက္ပါ သနည္းဟု မိန္႔၏။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား 'အကြၽႏု္ပ္သည္ အိုမင္းပါၿပီ၊ အရြယ္ရင့္ပါၿပီ၊ အသက္ႀကီးပါၿပီ၊ တတိယအရြယ္ တိုင္ပါၿပီ၊ ေနာက္ဆံုးအရြယ္ ေရာက္ပါၿပီ၊ ကိုယ္သည္ နာက်င္ပါ၏၊ မျပတ္နာက်င္ ေနပါ၏၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို လည္းေကာင္း၊ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို လည္းေကာင္း အျမဲတေစ မဖူးျမင္ႏိုင္ ေတာ့ပါ။ ျမတ္စြာဘုရား အကြၽႏု္ပ္အား ဆံုးမေတာ္မူပါ၊ ကံျမစ္ေတာ္မူပါ၊ အဆံုးအမေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္အား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြါးခ်မ္းသာ အလို႔ငွါ ျဖစ္ရာပါ၏' ဟု ေလွ်ာက္ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္အား သူျကြယ္ ဤစကားသည္ မွန္ေပ၏၊ ဟုတ္ေပ၏၊ ဤကိုယ္သည္ နာက်င္ေပ၏၊ ဥကဲ့သို႔ ျဖစ္၏၊ အေရပါးတို႔ျဖင့္ ေျမႇးယွက္ထား၏၊ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေသာ သူသည္ ဤကိုယ္ကို ရြက္ေဆာင္ ေနရလ်က္ တစ္ခဏမွ်ေသာ္လည္း အနာကင္းသည္ ဆိုပါမူ ထိုသူ႕အား မိုက္သည္ဟု ဆိုရုံမွ တပါး အျခား မရွိေခ်၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအရာဝယ္ 'ငါသည္ နာက်င္ေသာ ကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ငါ၏ စိတ္သည္ နာက်င္မႈ ကင္းလတၱံ႕' ဟု က်င့္ပါ ဟု တရားစကား အၿမိဳက္ေရျဖင့္ သြန္းေလာင္းလိုက္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
သူျကြယ္ 'အဘယ္သို့ နာက်င္ေသာကိုယ္ နွင့္ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူ၊ နာက်င္ေသာကိုယ္ နွင့္ နာက်င္ေသာ စိတ္မရွိသူ ျဖစ္ပါသနည္း' ဟု ျမတ္စြာ ဘုရားအား ျပန္ေမးေလွ်ာက္ရန္ သင့္ဉာဏ္၌ မထင္ၿပီေလာဟု မိန္႔၏။
အသွ်င္သာရိပုၾတာ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ စကား၏ အနက္ကို သိရန္ အေဝးႀကီးမွ လာရပါ၏၊ ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ဤစကား၏ အနက္ကို ထင္ေစေတာ္မူပါ ဟု ေလွ်ာက္၏။
သူျကြယ္ နာေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းေလာ့၊ ေဟာၾကားအံ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏၊
'အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ' ဟု နကုလပိတာ သူျကြယ္သည္ အသွ်င္သာရိပုၾတာအား ေလွ်ာက္၏။
သူျကြယ္ နာက်င္ေသာကိုယ္ နွင့္ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူ ဟူသည္ ဤသာသနာေတာ္၌ အၾကားအျမင္ မရွိေသာ၊ အရိယာတို႔ကို မဖူးျမင္ဖူးေသာ၊ အရိယာတရား၌ မလိမၼာေသာ၊ အရိယာ တရား၌ မယဥ္ေက်းေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို မဖူးျမင္ဖူးေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ မလိမၼာေသာ၊ သူေတာ္ ေကာင္းတရား၌ မယဥ္ေက်းေသာ ပုထုဇဥ္သည္ ရုပ္ကို အတၱဟူ၍ ယူဆ၏။ ရုပ္ရွိေသာ အတၱ၊ အတၱ၌ ရုပ္၊ ရုပ္၌ အတၱ ဟူ၍ ယူဆ၏။ 'ငါသည္ ရုပ္ျဖစ္၏၊ ရုပ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ' ဟု ယူဆေသာ ထိုသူ၏ ရုပ္သည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ရုပ္၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေျကြးမႈ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔ ျဖစ္၏။
ေဝဒနာကို အတၱဟူ၍ ယူဆ၏။ ေဝဒနာရွိေသာ အတၱ၊ အတၱ၌ ေဝဒနာ၊ ေဝဒနာ၌ အတၱ ဟူ၍ ယူဆ၏။ 'ငါသည္ ရုပ္ျဖစ္၏၊ ေဝဒနာသည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ' ဟု ယူဆေသာ ထိုသူ၏ ေဝဒနာသည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ေဝဒနာ၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေျကြးမႈ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔ ျဖစ္၏။
သညာကို အတၱဟူ၍ ယူဆ၏။သညာရွိေသာ အတၱ၊ အတၱ၌ သညာ၊ သညာ၌ အတၱ ဟူ၍ ယူဆ၏။ 'ငါသည္ ရုပ္ျဖစ္၏၊ သညာသည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ' ဟု ယူဆေသာ ထိုသူ၏ သညာသည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ သညာ၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေျကြးမႈ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔ ျဖစ္၏။
သခဿငါရကို အတၱဟူ၍ ယူဆ၏။သခဿငါရရွိေသာ အတၱ၊ အတၱ၌ သခဿငါရ၊ သခဿငါရ၌ အတၱ ဟူ၍ ယူဆ၏။ 'ငါသည္ ရုပ္ျဖစ္၏၊ သခဿငါရသည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ' ဟု ယူဆေသာ ထိုသူ၏ သခဿငါရသည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ သခဿငါရ၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေျကြးမႈ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔ ျဖစ္၏။
ဝိညာဏ္ကို အတၱဟူ၍ ယူဆ၏။ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱ၊ အတၱ၌ ဝိညာဏ္၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱ ဟူ၍ ယူဆ၏။ 'ငါသည္ ရုပ္ျဖစ္၏၊ ဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ' ဟု ယူဆေသာ ထိုသူ၏ ဝိညာဏ္သည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ဝိညာဏ္၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေျကြးမႈ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔ ျဖစ္၏။
သူျကြယ္ ဤသို႔ နာက်င္ေသာ ကိုယ္ နွင့္ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူ ျဖစ္၏။
ဤသာသနာေတာ္၌ အၾကားအျမင္ ရွိေသာ၊ အရိယာတို႔ကို ဖူးျမင္ဖူးေသာ၊ အရိယာတရား၌ လိမၼာေသာ၊ အရိယာ တရား၌ ယဥ္ေက်းေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို ဖူးျမင္ဖူးေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ လိမၼာေသာ၊ သူေတာ္ ေကာင္းတရား၌ ယဥ္ေက်းေသာ အရိယာ၊ အရိယာ တပည့္သည္ ရုပ္၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခဿငါရ၊ ဝိညာဏ္ တို့ကို ထိုသို့ မယူဆ၊ ထိုသို့ မရွု သျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေျကြးမႈ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔ မျဖစ္ေပ။
နကုလပိတာ သူျကြယ္သည္ အသွ်င္သာရိပုၾတာ၏ စကားကို အလြန္ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ေလ၏။

No comments:

Post a Comment