အာသဝ ေလးပါး
လိုခ်င္ဖြယ္ (ကာမ) တို႔၌ လိုခ်င္မႈဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ကာမာသဝ)၊ (ေလာဘ)
(ရူပ၊ အရူပ) ဘဝတို႔၌ လုိခ်င္မႈဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ဘဝါသဝ)၊ (ေလာဘ)
အျမင္မွားမႈ (ဒိ႒ိ) ဟူေသာ ယုိစီးမွုျဖစ္ျခင္း (ဒိ႒ာသဝ)၊ (ဒိ႒ိ)
သိအပ္သည္ကုိ မသိမႈ (သစၥာ ေလးပါးကုိမသိမႈ) ဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (အဝိဇၨာသဝ)၊ (ေမာဟ)
ကာမာသဝ
၁။ အာသဝ ေလးပါးတို႔တြင္ လိုခ်င္ဖြယ္ (ကာမ) ၌ လိုခ်င္မႈဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ကာမာသဝ) ဟူသည္ လိုခ်င္ဖြယ္ (ကာမ) တို႔၌ လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ (ကာမစဿဆနဿဒ)၊ လိုခ်င္စဲြလမ္းမႈ (ကာမရာဂ)၊ လိုခ်င္ႏွစ္သက္မႈ (ကာမနႏဿဒီ)၊ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ (ကာမတဏွာ)၊ လိုခ်င္ဖြယ္ (ကာမ)၌ တပ္မက္မႈ အေစး (ကာမသိေနဟ)၊ လိုခ်င္မႈ (ကာမ) ဟူေသာပူေလာင္မႈ (ကာမပရိဠာဟ)၊ လိုခ်င္မိန္းေမာမႈ (လိုခ်င္အား ႀကီးသျဖင့္ မိန္းေမာမႈ) (ကာမမုစဿဆာ)၊ လုိခ်င္ဖြယ္ကာမကို မ်ဳိ၍ ၿပီးဆံုးေစျခင္း (လိုခ်င္ဖြယ္ကာမကုိ အၿပီးအဆံုး အျကြင္းအက်န္မရွိ လုိခ်င္မႈ) (ကာမေဇၩာသာန) သေဘာတို့ကုိ လိုခ်င္ဖြယ္ (ကာမ) ၌ လိုခ်င္မႈဟူေသာယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ကာမာသဝ) ျဖစ္၏။ (ေလာဘ)။
ဘဝါသဝ
၂။ အာသဝ ေလးပါးတို႔တြင္ (ရူပ၊ အရူပ) ဘဝတို႔၌ လိုခ်င္မႈဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ဘဝါသဝ) ဟူသည္ (ရူပ၊ အရူပ) ဘံုတို႔၌ ဘဝကို ေတာင့္တမႈ (ဘဝဆႏဿဒ)၊ ဘဝကို စဲြလမ္းမႈ (ဘဝရာဂ)၊ ဘဝကို ႏွစ္သက္မႈ (ဘဝနနဿဒီ)၊ ဘဝကုိ တပ္မက္မႈ (ဘဝတဏွာ)၊ ဘဝ၌ (တပ္မက္မႈ) အေစး (ဘဝသိေနဟ)၊ ဘဝကို လိုခ်င္မႈဟူေသာ ပူေလာင္မႈ အပူ (ဘဝပရိဠာဟ)၊ ဘဝကုိ လုိခ်င္မႈ အားႀကီးသျဖင့္ မိန္းေမာမႈ (ဘဝမုစဿဆာ)၊ ဘဝကုိ မ်ဳိ၍ ၿပီးဆံုးေစမႈ (ဘဝကုိ အၿပီးအဆံုး အျကြင္းအက်န္မရွိ လုိခ်င္မႈ) (ဘဝေဇၩာသာန) ဟူေသာ သေဘာတို့ကို (ရူပ၊ အရူပ) ဘဝတို႔၌ လုိခ်င္မႈဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ဘဝါသဝ) ျဖစ္၏။ (ေလာဘ)။
ဒိ႒ာသဝ
၃။ အာသဝ ေလးပါးတို႔တြင္ အျမင္မွားမႈ (ဒိ႒ိ) ဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ဒိ႒ာသဝ) ဟူသည္ (ခနဿဓာ ငါးပါး ဟူေသာ) ေလာကသည္ ျမဲ၏ဟူ၍၊ ေလာကသည္ မျမဲဟူ၍၊ ေလာကသည္ ဆံုး၊ စ (အပိုင္းအျခား) ရွိ၏ဟူ၍၊ ေလာကသည္ ဆံုး၊ စ (အပုိင္းအျခား) မရွိဟူ၍၊ အသက္ (ဇီဝ) သည္ပင္ ကုိယ္ ဟူ၍၊ အသက္ (ဇီဝ) နွင့္ ကိုယ္သည္ တစ္ျခားစီ ဟူ၍၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ျဖစ္၏ ဟူ၍၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ မျဖစ္ဟူ၍၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ ျဖစ္လည္းျဖစ္၊ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ဟူ၍၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးသည့္ေနာက္ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ဟူ၍၊ ဤသို႔ အျမင္မွားမႈ (ဒိ႒ိ)၊ အျမင္မွားမႈ (ေျခာက္ဆယ့္ႏွစ္ပါး) တို႔၌ ပါဝင္ျခင္း (ဒိ႒ိဂတ)၊ (အျမင္မွန္ကို ပိတ္ဆီး တတ္ေသာ) အျမင္မွားမႈ ေတာအုပ္ (ဒိ႒ိဂဟန)၊ (အျမင္မွန္သို႔ မေရာက္ႏုိင္ေအာင္ ခက္ခဲေစေသာ) အျမင္မွားမႈ ခရီးခဲ (ဒိ႒ိကႏၲာရ)၊ သမၼာဒိ႒ိကုိ ထြင္းေဖာက္ ဖ်က္ဆီးျခင္းသေဘာ (ဒိ႒ိပိသူ ကာယိက)၊ အျမင္မွားမႈ ဟူေသာ ေဖာက္ျပန္ တုန္လႈပ္ျခင္း သေဘာ (ဒိ႒ိဝိပၹႏဿဒိတ)၊ (ဝဋ္ဆင္းရဲ၌) တုပ္ေႏွာင္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ အျမင္မွားမႈ (ဒိ႒ိ သေညာဇန)၊ (အာရုံကို မွားေသာ အားျဖင့္) ျမဲစြာ ယူတတ္ေသာ သေဘာ (အယူသည္းေသာ သေဘာ) (ဂါဟ)၊ (အာရုံကို မွားကို) ထပ္ကာထပ္ကာ ျမဲစြာယူတတ္ေသာ သေဘာ (ပဋိဂဿဂါဟ)၊ (အျမင္မွားမႈ၏) တည္ရာျဖစ္ေသာ သေဘာ (ပတိ႒ာဟ)၊ မွားေသာအားျဖင့္ ႏွလံုး သြင္းတတ္ေသာ သေဘာ (အဘိနိေဝသ)၊ မွားေသာ အားျဖင့္ သံုးသပ္တတ္ေသာ သေဘာ (ပရာမာသ)၊ စက္ဆုပ္အပ္ေသာ လမ္းစဥ္ (ကုမၼဂဿဂ)၊ မွားေသာ ခရီး လမ္းေၾကာင္း (မိစဿဆာပထ)၊ မွားယြင္းေသာ သေဘာ (မိစဿဆတၱ)၊ မွားေသာ အယူတည္းဟူေသာ အက်ဳိးမဲ့ တို႔၏ ျဖစ္ရာ (တိတၳာ ယတန)၊ ေဖာက္ျပန္ မွားယြင္းေသာ (အားျဖင့္) စဲြယူျခင္းသေဘာ (ဝိပရိယာ သဂဿဂါဟ) ကို အျမင္မွားမႈ (ဒိ႒ိ) ဟူေသာ ယုိစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (ဒိ႒ာသဝ) မည္၏။ (ဒိ႒ိ)။
အဝိဇၨာသဝ
၄။ အာသဝ ေလးပါးတို႔တြင္ သိအပ္သည္ကုိ မသိမႈ (သစၥာေလးပါးကိုမသိမႈ)ဟူေသာ ယိုစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (အဝိဇၨာသဝ) ဟူသည္ ဆင္းရဲ၌ မသိမႈ၊ ဆင္းရဲျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၌ မသိမႈ၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) ၌ မသိမႈ၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္၌ မသိမႈ၊ ေရွ႕ (ျဖစ္ၿပီးေသာ ခနဿဓာစသည္) မသိမႈ၊ ေနာက္ (မျဖစ္ေသးေသာ ခနဿဓာစသည္) မသိမႈ၊ ေရွ့ ေနာက္ (ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္လတၱံ့ေသာ ခနဿဓာစသည္) မသိမႈ၊ ဇရာ မရဏ တို့၏ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ (ဇာတိစေသာ အေၾကာင္းတို့ကုိ) စဲြ၍ ျဖစ္ေသာ အက်ဳိးတရား တို႔၌ မသိျခင္း (အညာဏ)၊ (အမွန္တရားကုိ) မျမင္ျခင္း (အဒႆန)၊ ထုိးထြင္း၍ မသိျခင္း (အနဘိသမယ)၊ (အမွန္တရားအား) ေလ်ာ္စြာ မသိတတ္ေသာ (အနႏုေဗာဓ)၊ (အနိစၥစသည္တို႔ႏွင့္ ယွဥ္၍) မသိေသာ (မွားယြင္းစြာ သိတတ္ေသာ) သေဘာ (အသေမၺာဓ)၊ ထုိးထြင္း၍ မသိျခင္း (အပၸဋိေဝဒ)၊ (အနိစၥ စသည္ျဖင့္) မယူတတ္ေသာ (အသံဂါဟနာ)၊ (အမွန္တရားကုိ) သက္ဝင္၍ (နားလည္၍) မယူတတ္ေသာ (အပရိေယာ ဂါဟနာ)၊ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ မရွုတတ္ (အနိစၥစသည္ကို နိစၥစသည္ဟု မညီမၫြတ္ရွုတတ္) ေသာ (အသမေပကၡနာ)၊ မဆင္ျခင္တတ္ေသာ (အပစၥေဝကၡဏာ)၊ မ်က္ေမွာက္ မရွုတတ္ေသာ (အေကာင္းအဆုိးကို မေဝခဲြတတ္ေသာသေဘာ) (အပစၥကၡကမၼ)၊ (စိတ္) ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းမႈကုိ ဖ်က္ဆီး ေၾကာင္း (ဒုေမၼဇၩ)၊ လူမုိက္ ျဖစ္ေၾကာင္း (ဗာလ်)၊ ေကာင္းစြာ (ခဲြခြဲျခားျခား) အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္ေသာ(အသမၸဇည)၊ (အမွန္သေဘာ၌) ေတြေဝျခင္း (အမွန္ကုိ မသိမႈ) (ေမာဟ)၊ (အမွန္သေဘာ၌) ျပင္းစြာ ေတြေဝျခင္း (ပေမာဟ)၊ ထက္ဝန္းက်င္ (တရားအားလံုး၌) ေတြေဝျခင္း (သေမၼာဟ)၊ သိအပ္သည္ကို မသိျခင္း (သစၥာေလးပါးကုိ မသိျခင္း) (အဝိဇၨာ)၊ (ဝဋ္ဆင္းရဲ၌) နစ္ျမဳပ္ ေစတတ္ေသာ မသိမႈ (အဝိေဇၨာဃ)၊ (ဝဋ္ဆင္းရဲ၌) ယွဥ္ေစတတ္ေသာ မသိမႈ (အဝိဇၨာေယာဂ)၊ အစဥ္ကိန္းဝပ္ တတ္ေသာ (ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အေၾကာင္းကိုရလွ်င္ ျဖစ္တတ္ေသာ) မသိမႈ (အဝိဇၨာႏုသယ)၊ စိတ္၌ ကိေလသာတို႔၏ ထျကြ ေသာင္းက်န္းျခင္း မသိမႈ (အဝိဇၨာပရိယု႒ာန)။ (စီးပြြါး ခ်မ္းသာသို႔ မေရာက္ႏုိင္ေအာင္ ပိတ္ပင္တတ္သျဖင့္) တံခါးက်ည္ (မင္းတုပ္) ႏွင့္ တူေသာ မသိမႈ (အဝိဇၨာလဂႌ)၊ အကုသုိလ္တို႔၏ အေျခအျမစ္ျဖစ္ေသာ (အမွန္တရား၌) ေတြေဝမႈ (ေမာဟ အကုသလမူလ) သေဘာကုိ (သစၥာေလးပါးကို) မသိမႈဟူေသာ ယုိစီးမွု ျဖစ္ျခင္း (အဝိဇၨာသဝ) ျဖစ္၏။ (ေမာဟ)။
No comments:
Post a Comment