အျမဲတမ္းအလွဴျဖစ္ေသာ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ယဇ္အလွဴ
၃၄၉။ အသွ်င္ေဂါတမ သံုးပါးေသာစိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္ထက္ ကိစၥနည္းေသာ အားထုတ္ရမႈ နည္းေသာ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ားေသာ အာနိသင္လည္းပိုေသာ ယဇ္သည္ ရွိပါေသး သလား။
ပုဏၰား သံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ္ ့ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္ထက္ ကိစၥနည္းေသာ အားထုတ္ရမႈ နည္းေသာ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ားေသာ အာနိသင္လည္းပိုေသာ ယဇ္သည္ ရွိေသး၏။
အဘယ္ပါနည္း။
ပုဏၰား သီလရွိေသာ ရဟန္းတုိ႔အား ရည္ၫႊန္း၍ အျမဲတမ္းလွဴေနေသာ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) တုိ႔သည္ သံုးပါးေသာစိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယင္းယဇ္ထက္ ကိစၥလည္း နည္း၏၊ အားထုတ္ရမႈလည္း နည္း၏၊ အက်ဳိးလည္း ပိုမ်ား၏၊ အာနိသင္လည္း ပို၏။
အသွ်င္ေဂါတမ အျမဲတမ္းအလွဴျဖစ္ေသာ ထုိမ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) သည္ သံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယင္းယဇ္ထက္ အဘယ္ေျကာင့္ ကိစၥလည္း နည္း၊ အားထုတ္ရမႈလည္း နည္း၊ အက်ဳိးလည္း ပိုမ်ား၊ အာနိသင္လည္း ပို ရပါသနည္း။
ပုဏၰား ဤသံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္ပြဲသုိ႔ ရဟႏၲာတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္ရန္ က်င့္ေနေသာ သူတုိ႔သည္လည္းေကာင္း မလာေရာက္ျက၊ အေျကာင္းကား ပုဏၰား ယင္းယဇ္ (ပြဲ) ၌ တုတ္ျဖင့္ ရိုက္ပုတ္ျခင္း၊ လည္ကုိ ဆြဲကုိင္ျခင္းတုိ႔သည္ ရွိ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤယဇ္ပြဲသုိ႔ ရဟႏၲာတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္ရန္ က်င့္ေနေသာ သူတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း မလာေရာက္ျကေပ။ ပုဏၰား သီလရွိေသာ ရဟန္းတုိ႔ကုိ ရည္ၫႊန္း၍ အျမဲတမ္း လွဴေနေသာ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) သုိ႔ ရဟႏၲာတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္ရန္ က်င့္ေနေသာ သူတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း ျကြေရာက္ျက၏၊ အေျကာင္းကား ပုဏၰား ဤယဇ္ (အလွဴ) ၌ တုတ္ျဖင့္ ရိုက္ပုတ္ျခင္း၊ လည္ကုိ ဆြဲကုိင္ျခင္းတုိ႔သည္ မရွိ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤယဇ္ (အလွဴ) သုိ႔ ရဟႏၲာတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္ရန္ က်င့္ေနေသာ သူတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း ခ်ဥ္းကပ္ကုန္၏၊ ပုဏၰား အျမဲတမ္း အလွဴျဖစ္ေသာ ထုိ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) သည္ သံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယင္းယဇ္ထက္ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ ကိစၥနည္း၏ အားထုတ္ရမႈ နည္း၏ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ား၏ အာနိသင္လည္းပို၏။
အသွ်င္ေဂါတမ သံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတား ရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ဤယဇ္ထက္ လည္းေကာင္း၊ အျမဲတမ္းအလွဴျဖစ္ေသာ ဤမ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) ထက္ လည္းေကာင္း ကိစၥနည္းေသာ အားထုတ္ရမႈ နည္းေသာ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ားေသာ အာနိသင္လည္းပိုေသာ အျခားယဇ္သည္ ရွိပါေသး သလား။
ပုဏၰား ရွိေသး၏။
အသွ်င္ေဂါတမ အဘယ္ ပါနည္း။
ပုဏၰား အရပ္ေလးမ်က္ႏွာရွိ သံဃာကုိ ရည္ၫႊန္း၍ ေက်ာင္းေဆာက္၏၊ ပုဏၰား ဤယဇ္ (ေက်ာင္းအလွဴ) သည္ သံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ဤယဇ္ထက္လည္းေကာင္း၊ အျမဲတမ္းအလွဴျဖစ္ေသာ ဤမ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) ထက္လည္းေကာင္း ကိစၥနည္း၏ အားထုတ္ရမႈ နည္း၏ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ား၏ အာနိသင္လည္းပို၏။
အသွ်င္ေဂါတမ ဤယဇ္တို့ထက္ ကိစၥနည္းေသာ အားထုတ္ရမႈ နည္းေသာ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ားေသာ အာနိသင္လည္းပိုေသာ အျခားယဇ္သည္ ရွိပါေသး သလား။
ပုဏၰား ရွိပါေသး၏။
အသွ်င္ေဂါတမ အဘယ္ပါနည္း။
ပုဏၰား ယံုၾကည္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ - ဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏၊ တရားကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏၊ သံဃာကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏၊ ပုဏၰား (ထုိသူ၏) ဤယဇ္ (ကုိးကြယ္ရာဟုဆည္းကပ္မႈ)သည္ သံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္ထက္လည္းေကာင္း၊ အျမဲတမ္းအလွဴျဖစ္ေသာ မ်ဳိးရိုး စဥ္ဆက္ယဇ္ (အလွဴ) ထက္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအလွဴထက္ လည္းေကာင္း ကိစၥနည္း၏ အားထုတ္ရမႈ နည္း၏ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ား၏ အာနိသင္လည္းပို၏။
အသွ်င္ေဂါတမ ကိစၥနည္းေသာ အားထုတ္ရမႈ နည္းေသာ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ားေသာ အာနိသင္လည္းပိုေသာ အျခားယဇ္သည္ ရွိပါေသး သေလာ။
ပုဏၰား ရွိေသး၏။
အသွ်င္ေဂါတမ အဘယ္ပါနည္း။
ပုဏၰား ယံုၾကည္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ လည္းေကာင္း၊ မေပးသည္ကုိ ယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ လည္းေကာင္း၊ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ လည္းေကာင္း၊ မမွန္ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိလည္းေကာင္း၊ မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေစတတ္ ေသာ ေသရည္ေသရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ လည္းေကာင္း ေဆာက္တည္၏၊ ပုဏၰား (ထုိသူ၏) ယဇ္ (သိကၡာပုဒ္) သည္ သံုးပါးေသာစိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတား ရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္ထက္လည္းေကာင္း၊ အျမဲတမ္း အလွဴျဖစ္ေသာ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) ထက္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအလွဴထက္ လည္းေကာင္း၊ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္မႈတုိ႔ ထက္ လည္းေကာင္း ကိစၥနည္း၏ အားထုတ္ရမႈ နည္း၏ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ား၏ အာနိသင္လည္းပို၏။
အသွ်င္ေဂါတမ ကိစၥနည္းေသာ အားထုတ္ရမႈ နည္းေသာ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ားေသာ အာနိသင္လည္းပိုေသာ အျခားယဇ္သည္ ရွိပါေသး သေလာ။
ပုဏၰား ရွိေသး၏။
အသွ်င္ေဂါတမ အဘယ္ပါနည္း။
ပုဏၰား ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတုိ႔ကုိ) ကုိယ္တုိင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ -------- ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤေလာက၌ ပြင့္ေတာ္မူ၏။
ပုဏၰား ရဟန္းသည္ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေပ၏။ ပဌမစ်ာန္သုိ႔ ေရာက္၍ ေန၏။ပုဏၰား၊ ဤယဇ္ (ပဌမစ်ာန္) သည္ ေရွးယဇ္တုိ႔ထက္ ကိစၥနည္း၏ အားထုတ္ရမႈ နည္း၏ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ား၏ အာနိသင္လည္းပို၏။
ဒုတိယစ်ာန္သုိ႔။
တတိယစ်ာန္သုိ႔။
စတုတၳစ်ာန္သုိ႔ ေရာက္၍ ေန၏၊
ဉာဏ္အျမင္အလုိ႔ငွါ စိတ္ကုိ ေရွးရွုပုိ႔ေဆာင္၏၊ ေရွးရွုညွြတ္ေစ၏၊ ပုဏၰား ဤယဇ္ (ဝိပႆနာဉာဏ္ အျမင္) သည္လည္း ေရွးယဇ္တုိ႔ထက္ ကိစၥနည္း၏ အားထုတ္ရမႈ နည္း၏ အက်ဳိးလည္းပိုမ်ား၏ အာနိသင္လည္းပို၏။
(ငါ့အား) (မဂ္ကိစၥ) အလုိ႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥ မရွိေတာ့ၿပီဟု သိ၏၊ ပုဏၰား ဤယဇ္ (အာသဝကၡယဉာဏ္) သည္လည္း ေရွးယဇ္တုိ႔ထက္ ကိစၥနည္း၏ အားထုတ္ရမႈ နည္း၏ အက်ဳိးလည္း ပိုမ်ား၏ အာနိသင္လည္းပို၏။
ပုဏၰား ဤျပည့္စံုေသာ ယဇ္ (အာသဝကၡယဉာဏ္) ထက္ သာ၍ လြန္ကဲသည္လည္း ျဖစ္ေသာ သာ၍ မြန္ျမတ္သည္ လည္းျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ပါးေသာ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္သည္ မရွိေတာ့ၿပီ ဟု ေဟာေတာ္မူ၏။
ကူဋဒနဿတသုတ္ ျပီး၏။
No comments:
Post a Comment