၁။ ေကာင္းစြာ သိျမင္မႈ သမၼာဒိ႒ိ၊
၂။ ေကာင္းစြာ ၾကံစည္မႈ သမၼာသကၤပၸ၊
၃။ ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိမႈ သမၼာ၀ါစာ၊
၄။ ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္မႈ သမၼာကမၼႏၲ၊
၅။ ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးမႈ သမၼာအာဇီ၀၊
၆။ ေကာင္းစြာ အားထုတ္မႈ သမၼာ၀ါယာမ၊
၇။ ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့မႈ သမၼာသတိ၊
၈။ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္မႈ သမၼာ သမာဓိ
သမၼာဒိ႒ိ ေကာင္းစြာ သိျမင္မႈ
ဆင္းရဲဲ၌ သိမႈ ပညာ၊ ဆင္းရဲဲျဖစ္ေၾကာင္း၌ သိမႈ ပညာ၊ ဆင္းရဲဲခ်ဳပ္ရာ၌ သိမႈ ပညာ၊ ဆင္းရဲဲခ်ဳပ္ရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္၌ သိမႈ ပညာ
သမၼာသကၤပၸ ေကာင္းစြာ ၾကံစည္မႈ
ကာမတို႔မွ ထြက္ေျမာက္ရန္ ၾကံစည္မႈ ေနကၡမၼသကၤပၸ၊ မပ်က္စီးေစရန္ ၾကံစည္မႈ အဗ်ာပါဒ
သကၤပၸ၊ မညႇဥ္းဆဲဲရန္ ၾကံစည္မႈ အ၀ိဟႎသာသကၤပၸ
သမၼာဝါစာ ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိမႈ
မဟုတ္မမွန္ ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ ၊ ကုန္းေခ်ာစကားမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ ၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ ၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ
သမၼာကမၼႏၲ ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္မႈ
အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ ၊ မေပးသည္ကုိ ယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ ၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားေသာ အက်င့္မွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ
သမၼာအာဇီဝ ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးမႈ
ဤသာသနာေတာ္၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာဝကသည္ မွားေသာ အသက္ေမြးမႈကုိ ပယ္၍ ေကာင္းေသာ အသက္ေမြးမႈျဖင့္ အသက္ကုိ ေမြးျမဴ၏။
သမၼာ၀ါယာမ ေကာင္းစြာ အားထုတ္မႈ
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မျဖစ္ေသးေသာ အကုသုိလ္ အယုတ္တရားတို႔ကုိ မျဖစ္ေစရန္ ဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကုိ ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အထပ္ထပ္ အားထုတ္၏။ ျဖစ္ၿပီး ေသာ အကုသုိလ္ အယုတ္တရားတို႔ကုိ ပယ္ရန္ ဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကုိ ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အထပ္ထပ္ အားထုတ္၏။ မျဖစ္ေသးေသာ ကုသုိလ္တရားတို႔ကုိ ျဖစ္ေစရန္ ဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကုိ ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အထပ္ထပ္ အားထုတ္၏။ ျဖစ္ၿပီးေသာ ကုသုိလ္တရားတို႔ တည္တံ ့ရန္၊ မေပ်ာက္ပ်က္ရန္၊ အထပ္ထပ္ျဖစ္ရန္၊ ျပန္႔ပြါးရန္၊ တုိးပြါးရန္၊ ျပည့္စုံ ေစရန္၊ ဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကုိ ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အထပ္ထပ္ အားထုတ္၏။
သမၼာသတိ ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့မႈ
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကိေလသာကုိ ျပင္းစြာ ပူပန္ေစတတ္ေသာ လုံ႔လရွိသည္ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ပညာရွိသည္ျဖစ္၍ ေအာက္ေမ့မႈ သတိရွိလ်က္ (ခႏၶာကုိယ္ တည္းဟူေသာ) ေလာက၌ တပ္မက္မႈ အဘိဇၩာ၊ ႏွလုံးမသာယာမႈ ေဒါမနႆ ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္၍ ဆံပင္စေသာ ႐ုပ္အေပါင္း၌ ဆံပင္စေသာ ႐ုပ္အေပါင္းဟု အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ႐ႈလ်က္ေန၏။ ကိေလသာကုိ ျပင္းစြာ ပူပန္ေစတတ္ေသာ လုံ႔လရွ ိသည္ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ပညာရွိသည္ ျဖစ္၍ ေအာက္ေမ့မႈ သတိရွိလ်က္ (ခႏၶာကုိယ္တည္းဟူေသာ) ေလာက၌ တပ္မက္မႈ အဘိဇၩာ၊ ႏွလုံးမသာယာမႈ ေဒါမနႆ ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္၍ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာတို႔၌ ခ်မ္းသာစေသာ ခံစား မႈ ေ၀ဒနာတို႔ဟု အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ႐ႈလ်က္ ေန၏။ ကိေလသာကုိ ျပင္းစြာ ပူပန္ေစတတ္ေသာ လုံ႔လ ရွိသည္ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ပညာရွိသည္ျဖစ္၍ ေအာက္ေမ့မႈ သတိရွိလ်က္
(ခႏၶာကုိယ္တည္းဟူေသာ) ေလာက၌ တပ္မက္မႈ အဘိဇၩာ၊ ႏွလုံးမသာယာမႈ ေဒါမနႆ ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္၍ စိတ္တို႔၌ (ရာဂစေသာ) စိတ္ဟု အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ႐ႈလ်က္ ေန၏။ ကိေလသာကုိ ျပင္းစြာ ပူပန္ေစတတ္ေသာ လုံ႔လရွိသည္ ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ပညာရွိသည္ ျဖစ္၍ ေအာက္ေမ့မႈ သတိရွိလ်က္ (ခႏၶာကုိယ္တည္းဟူေသာ) ေလာက၌ တပ္မက္မႈ အဘိဇၩာ၊ ႏွလုံး မသာယာမႈ ေဒါမနႆ ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္၍ သေဘာတရားတို႔၌ (ခႏၶာစေသာ) တရားတို႔ဟု အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ႐ႈလ်က္ ေန၏။
သမၼာသမာဓိ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္မႈ
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍သာလွ်င္ အကုသုိလ္တရားတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ ၾကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ၊ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္း ၀ိစာရ ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ၊ (နီ၀ရဏ) ကင္းဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ၊ ႏွစ္သက္ျခင္း ပီတိ ခ်မ္းသာျခင္း သုခ ရွိေသာ ပဌမစ်ာန္ ကုိ ျပည့္စုံေစ၍ ေန၏။ ၾကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္း ၀ိစာရ တို႔၏ ၿငိမ္းေအးျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ၊ စိတ္ကုိ ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ၊ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္း သမာဓိ ကုိ ျဖစ္ပြါးေစ တတ္ေသာ၊ ၾကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္း ၀ိစာရ မရွိေသာ၊ တည္ၾကည္ျခင္း သမာဓိ ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ၊ ႏွစ္သက္ျခင္း ပီတိ ခ်မ္းသာျခင္း သုခ ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္ကုိ ျပည္ ့စုံေစ၍ ေန၏။ ႏွစ္သက္ျခင္း ပီတိ ကု ိလည္း စက္ဆုပ္ျခင္းေၾကာင့္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္သာလွ်င္ ေန၏။ ေအာက္ေမ့ျခင္း သတိ ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိျခင္း သမၸဇဥ္ ႏွင့္ ျပည့္စုံသည္ျဖစ္၍ ခ်မ္းသာျခင္း သုခ ကုိ လည္း ကုိယ္ျဖင့္ ခံစား၏။ အၾကင္ တတိယစ်ာန္ေၾကာင့္ ထုိသူကုိ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔က လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ႏုိင္သူ သတိရွိသူ ခ်မ္းသာစြာ ေနေလ့ရွိသူ ဟု ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မူၾကကုန္၏။ ထုိတတိယစ်ာန္ကုိ ျပည့္စုံ ေစ၍ ေန၏။ ခ်မ္းသာျခင္း သုခ ဆင္းရဲဲျခင္း ဒုကၡ ကုိ ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရွးဦးကပင္ လွ်င္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ေသာမနႆ စိတ္ႏွလုံးမသာယာျခင္း ေဒါမနႆ တို႔၏ ခ်ဳပ္ႏွင့္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ဆင္းရဲဲျခင္း ဒုကၡ လည္း မဟုတ္ ခ်မ္းသာျခင္း သုခ လည္း မဟုတ္ေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း ဥေပကၡာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ သတိ၏ ထက္၀န္းက်င္ စင္ၾကယ္ျခင္းရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္ကုိ ျပည့္စုံေစ၍ေန၏။
No comments:
Post a Comment