သမၼပၸဓာန္ ေလးပါး
(တရားအားထုတ္ျခင္း လုံ႔လ ေလးမ်ဳိး)
(၁) အကုသိုလ္ မျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားမႈ
မျဖစ္ေသးေသာ အကုသိုလ္ တရားယုတ္တို႔ မျဖစ္ေပၚေအာင္ ဆနဿဒကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လ ထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္၏။
(၂) အကုသိုလ္ပယ္ရန္ ႀကိဳးစားမႈ
ျဖစ္ၿပီးေသာ (မျဖစ္ေတာ့ဟု မဆိုႏိုင္ေသာ) အကုသိုလ္ တရားယုတ္တို႔ကို ပယ္ရန္ ဆနဿဒကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္အားထုတ္၏။
(၃) ကုသိုလ္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားမႈ
မျဖစ္ဖူးေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ ျဖစ္ေပၚရန္ ဆနဿဒကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္၏။
(၄) ကုသိုလ္တည္တံ့တိုးပြါးရန္ ႀကိဳးစားမႈ
ျဖစ္ၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ တည္တံ့ရန္ မေပ်ာက္ပ်က္ရန္ မ်ားစြာျဖစ္ပြါးရန္ ျပန္႔ေျပာရန္ တိုးပြါးရန္ ျပည့္စံုေစရန္ ဆနဿဒကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္၏။
*************************************************************************************************
၃၉၂။ ဆနဿဒကို ျဖစ္ေစ၏ဟု ဆိုရာ၌ - လိုလားမႈ ဆနဿဒ၊ လိုလားသည္၏ အျဖစ္ ဆနဿဒိကတာ၊ ျပဳလိုသည္၏ အျဖစ္ ကတၱဳကမ်တာ၊ ကုသိုလ္တရားကို လိုလားမႈ ကုသလဓမၼစဿဆနဿဒ - ဤဆနဿဒတို့ကို ျဖစ္ေစ၏၊ ေကာင္းစြာ ျဖစ္ေစ၏၊ ထေစ၏၊ ေကာင္းစြာ ထေစ၏၊ ျဖစ္ေပၚေစ၏၊ အသစ္ ျဖစ္ေပၚေစ၏၊
၃၉၃။ လုံ႔လျပဳ၏ဟု ဆိုရာ၌ - စိတ္၌ ျဖစ္ေပၚေသာအားထုတ္မႈ ဝိရိယာရမဿဘ၊ အားထုတ္မွု၏ အျဖစ္၊ ျပဳလိုသည္၏ အျဖစ္၊ ကုသိုလ္တရားကို အားထုတ္မွု- တို့ကို- ေကာင္းစြာ အားထုတ္မႈ သမၼာဝါယာမ ရွိ၏၊ ဤလုံ႔လတို့နွင့္ ျပည့္စံုေစ၏၊ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံုေစ၏၊ ျပည့္စံု၏၊ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံု၏၊ ျပည့္စံုျခင္းသို႔ ေရာက္၏၊ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံုျခင္းသို႔ ေရာက္၏။
၃၉၄။ လုံ႔လထုတ္၏ ဟု ဆိုရာ၌ - စိတ္၌ ျဖစ္ေပၚေသာအားထုတ္မႈ ဝိရိယာရမဿဘ၊ အားထုတ္မွု၏ အျဖစ္၊ ျပဳလိုသည္၏ အျဖစ္၊ ကုသိုလ္တရားကို အားထုတ္မွု- တို့ကို- ေကာင္းစြာ အားထုတ္မႈ သမၼာဝါယာမ ရွိ၏၊ ဤလုံ႔လတို့ကို ထုတ္၏၊ ေကာင္းစြာ အားထုတ္၏၊ မွီဝဲ၏၊ တိုးပြါးေစ၏၊ အႀကိမ္မ်ားစြာျပဳ၏၊
၃၉၅။ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္္၏ဟု ဆိုရာ၌ - ဆန္းၾကယ္မႈ စိတၱ၊ သိမႈ သေဘာ မန၊ သိျခင္းသေဘာ မာနသ၊ စသည္-- ထိုစိတ္ အားေလ်ာ္
ေသာ အထူးသိမႈ သေဘာ တဇၨာမေနာဝိညာဏဓာတ္ သည္ ရွိ၏။ ဤသေဘာကို စိတ္ဟု ဆို၏။ ဤစိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္္၏၊ ေကာင္းစြာ ေျမႇာက္ပင့္္၏၊ ေထာက္ပံ့၏၊ အထပ္ထပ္ ေထာက္ပံ့၏၊
၃၉၆။ အဆက္မျပတ္အားထုတ္၏ဟု ဆိုရာ၌ - စိတ္၌ ျဖစ္ေပၚေသာအားထုတ္မႈ ဝီရိယာရမဿဘ---စသည္-- ေကာင္းစြာ အားထုတ္မႈ သမၼာ၀ါယာမ
သည္ ရွိ၏။ ဤအားထုတ္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။------- ေကာင္းစြာ ျပည့္စံုျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အဆက္ မျပတ္အားထုတ္၏ ဟု ဆို၏။
************************************************************************************************
အကုသိုလ္ တရားယုတ္ မ်ား -
*လိုခ်င္တပ္မက္မႈ ေလာဘ၊
*ေလာဘနွင့္ အတူျဖစ္ေသာ ကိေလသာ
*ေလာဘနွင့္ ယွဥ္ေသာ ခံစားမႈ အစု
*ေလာဘနွင့္ ယွဥ္ေသာ မွတ္သားမႈ အစု
*ေလာဘနွင့္ ယွဥ္ေသာ ျပဳျပင္မႈ အစု
*ေလာဘနွင့္ ယွဥ္ေသာ သိမႈ အစု
*ေလာဘ ေၾကာင့္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ အမႈ
*ေလာဘ ေၾကာင့္ ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳေသာ အမႈ
*ေလာဘ ေၾကာင့္ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ အမႈ
**ၾကမ္းတမ္းမႈ ေဒါသ၊
**ေဒါသနွင့္ အတူျဖစ္ေသာ ကိေလသာ
**ေဒါသနွင့္ ယွဥ္ေသာ ခံစားမႈ အစု
**ေဒါသနွင့္ ယွဥ္ေသာ မွတ္သားမႈ အစု
**ေဒါသနွင့္ ယွဥ္ေသာ ျပဳျပင္မႈ အစု
**ေဒါသနွင့္ ယွဥ္ေသာ သိမႈ အစု
**ေဒါသ ေၾကာင့္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ အမႈ
**ေဒါသ ေၾကာင့္ ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳေသာ အမႈ
**ေဒါသ ေၾကာင့္ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ အမႈ
*ေတြေဝမႈ (အမွန္မသိမႈ) ေမာဟ
*ေမာဟနွင့္ အတူျဖစ္ေသာ ကိေလသာ
*ေမာဟနွင့္ ယွဥ္ေသာ ခံစားမႈ အစု
*ေမာဟနွင့္ ယွဥ္ေသာ မွတ္သားမႈ အစု
*ေမာဟနွင့္ ယွဥ္ေသာ ျပဳျပင္မႈ အစု
*ေမာဟနွင့္ ယွဥ္ေသာ သိမႈ အစု
*ေမာဟ ေၾကာင့္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ အမႈ
*ေမာဟ ေၾကာင့္ ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳေသာ အမႈ
*ေမာဟ ေၾကာင့္ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ အမႈ
************************************************************************************************
ကုသိုလ္တရားတို႔သည္ အကုသိုလ္ တရားတို့၏ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္၏။
************************************************************************************************
No comments:
Post a Comment