Thursday, May 14, 2009

will power ဆႏၵိဒၶိပါဒ္ - ဆႏၵႀကီးမွဴးေသာ တန္ခုိးႀကီးေၾကာင္း ဣဒၶိပါဒ္

(၁) ဆႏၵိဒၶိပါဒ္ - ဆႏၵႀကီးမွဴးေသာ တန္ခုိးႀကီးေၾကာင္း ဣဒၶိပါဒ္
ဆႏၵကို အႀကီးအမွဴးျပဳ၍ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိက္ို ရျခင္း (စိတ္၏ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ုံရွိသည္၏ အျဖစ္) သည္ ဆႏၵႀကီးမွဴးေသာ သမာဓိ ျဖစ္၏။
မျဖစ္ေသးေသာ အကုသိုလ္ အယုတ္တရားတို႔ကို မျဖစ္ေစရန္ ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္၏၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ (မျဖစ္ေတာ့ဟု မဆိုႏိုင္ေသာ) အကုသိုလ္ အယုတ္တရားတို႔ကို ပယ္ရန္ ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လ ထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္၏။ မျဖစ္ဖူးေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျဖစ္ေပၚေစရန္ ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္၏။ ျဖစ္ၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ တည္တံ့ရန္ မေပ်ာက္ပ်က္ရန္ မ်ားစြာ ျဖစ္ပြါးရန္ ျပန္႔ေျပာရန္ တိုးပြါးရန္ ျပည့္စံုေစရန္ ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ လုံ႔လထုတ္၏၊ စိတ္ကို ေျမႇာက္ပင့္၏၊ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္၏။ ဤတရားတို႔ကို သမၼပၸဓာန္ကိစၥ တပ္ေသာ ၀ီရိယဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။ ဤသို႔ ဤဆႏၵႀကီးမွဴးေသာ သမာဓိက္ို လည္းေကာင္း၊ သမၼပၸဓာန္ကိစၥတပ္ေသာ ၀ီရိယတို႔ကို လည္းေကာင္း တစ္ေပါင္းတည္းေပါင္း၍ အက်ဥ္းခ်ံဳး၍ ဆႏၵႀကီးမွဴးေသာ သမာဓိ၊ သမၼပၸဓာန္ ကိစၥတပ္ေသာ ၀ီရိယ ဟူ၍ သာလွ်င္ ေခၚေ၀ၚျခင္းသို႔ ေရာက္၏။
ထိုတရားတို႔တြင္ အဘယ္သည္ ဆႏၵ မည္သနည္း။
အၾကင္ လိုလားမႈ ဆႏၵ၊ လိုလားသည္၏ အျဖစ္ ဆႏၵိကတာ၊ ျပဳလိုသည္၏ အျဖစ္ ကတၱဳကမ်တာ၊ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို လိုလားမႈ ကုသလဓမၼစၦႏၵ သည္ ရွိ၏။ ဤသေဘာကို ဆႏၵဟု ဆိုအပ္၏။
ထိုတရားတို႔တြင္ အဘယ္သည္ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ မည္သနည္း။
အၾကင္ စိတ္၏ (အာ႐ုံ၌) တည္ေနမႈ ဌိတိ၊ ေကာင္းစြာ တည္ေနမႈ သ႑ိတိ၊ သက္၀င္၍ တည္ေနမႈ အ၀ဌိတိ၊ မေရြ႕ရွားမႈ အ၀ိသာဟာရ၊ မပ်ံ႕လြင့္မႈ အ၀ိေကၡပ၊ မေရြ႕ရွားေသာ စိတ္ရွိသည္၏ အျဖစ္ အ၀ိသာဟဋ မာနသတာ၊ ၿငိမ္သက္မႈ သမထ၊ အစိုးတရ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိေႁႏၵ၊ မတုန္မလွဳပ္ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိဗိုလ္၊ မေဖာက္မျပန္ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္မႈ သမၼာသမာဓိ သည္ ရွိ၏၊ ဤသေဘာကို တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ ဟု ဆိုအပ္၏။
ထိုတရားတို႔တြင္ အဘယ္သည္ သမၼပၸဓာန္ကိစၥတပ္ေသာ ၀ီရိယ မည္သနည္း။
အၾကင္ စိတ္၌ ျဖစ္ေသာ အားထုတ္မႈ ၀ီရိယာရမၻ၊ ပ်င္းရိျခင္းမွ ထြက္ေျမာက္မႈ နိကၠမ၊ အဆင့္ဆင့္ တိုးတက္အားထုတ္မႈ ပရကၠမ၊ အထက္တန္းေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းမႈ ဥယ်ာမ၊ လုံ႔လစိုက္မႈ ၀ါယာမ၊ ဆင္းရဲကို သည္းခံမႈ ဥႆာဟ၊ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားမႈ ဥေႆာဠီ၊ ခိုင္ျမဲမႈ ထာမ၊ ေဆာင္ထားမႈ ဓိတိ၊ မေလ်ာ့ေသာ လုံ႔လရွိျခင္း အသိထိလပရကၠမတာ၊ မခ်ေသာ ဆႏၵရွိျခင္း အနိကၡိတၱဆႏၵတာ၊ မခ်ေသာ ၀န္ရွိျခင္း အနိကၡိတၱဓုရတာ၊ တာ၀န္ကို ေကာင္းစြာ ထမ္းေဆာင္မႈ ဓုရသမၸဂၢါဟ၊ ရဲရင့္သည္၏ အျဖစ္ ၀ီရိယ၊ အစိုးတရ အားထုတ္မႈ ၀ီရိယိေႁႏၵ၊ မတုန္မလွဳပ္ အားထုတ္ မႈ ၀ီရိယဗိုလ္၊ ေကာင္းစြာ အားထုတ္မႈ သမၼာ၀ါယာမ သည္ ရွိ၏။ ဤသေဘာကို သမၼပၸဓာန္ကိစၥ တပ္ေသာ ၀ီရိယဟု ဆိုအပ္၏။ ဤသို႔ ဤလိုလားမႈ ဆႏၵႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ဤတည္ၾကည္မႈ သမာဓိႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ဤသမၼပၸဓာန္ကိစၥတပ္ေသာ ၀ီရိယႏွင့္ လည္းေကာင္း ျပည့္စံု၏၊ ေကာင္းစြာ ျပည့္စုံ၏၊ ျပည့္စံုျခင္းသို႔ ေရာက္၏၊ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံုျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆႏၵ ႀကီးမွဴးေသာ သမာဓိ၊ သမၼပၸဓာန္ ကိစၥတပ္ေသာ ၀ီရိယႏွင့္ ျပည့္စံု၏ ဟု ဆိုအပ္၏။
တန္ခိုး ဟူသည္ ထိုတရားတို႔၏ ျပည့္စံုျခင္းတည္း၊ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံုျခင္းတည္း၊ ျပည့္စံုေသာ အျခင္းအရာတည္း၊ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံုေသာ အျခင္းအရာတည္း၊ ရျခင္းတည္း၊ အထပ္ထပ္ ရျခင္းတည္း၊ ေရာက္လာျခင္းတည္း၊ ေကာင္းစြာ ေရာက္လာျခင္းတည္း၊ ေပါင္းဆံုရျခင္းတည္း၊ မ်က္ေမွာက္ ျပဳရျခင္းတည္း၊ လက္ရွိ ျပည့္စံုျခင္းတည္း။ တန္ခိုးႀကီးေၾကာင္း တရား ဟူသည္ ထိုဆႏၵာဓိပတိတပ္ ေသာ ပုဂိၢဳလ္၏ ခံစားမႈ အစု ေ၀ဒနာကၡႏၶာ၊ မွတ္သားမႈ အစု သညာကၡႏၶာ၊ ျပဳျပင္မႈ အစု သခၤါရကၡႏၶာ၊ သိမႈ အစု ၀ိညာဏကၡႏၶာ တည္း။ တန္ခိုးႀကီးေသာ တရားကို ပြါးမ်ား၏ ဟူသည္ ထိုဆႏၵစေသာ တရားတို႔ကို မွီ၀ဲ၏၊ အားထုတ္၏၊ အႀကိမ္မ်ားစြာ ျပဳ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ တန္ခိုးႀကီးေၾကာင္း တရားကို ပြါးမ်ား၏ ဟု ဆိုအပ္၏။

No comments:

Post a Comment